Avatar billede amokart Nybegynder
27. juli 2004 - 01:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

no scale af swf animation

Hvordan undgår jeg, at mine flash-animationer skalerer til skærmstørrelse, når jeg uploader fra FrontPage?
Mine swf-filer skal vises/forblive i originalstørrelsen 400x300 px.
Er der et script/, jeg kan give videre til min FrontPage-mand?
Det fedeste ville være, hvis det kan lade sig gøre at åbne et selvstændigt vindue med swf-dimensionen - og med en 'luk-vindue-knap'!
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 01:30 #1
Istedet for at køre .swf filen direkte (som gør at den er skalerbar) skal du bede din FrontPage-mand om at benytte følgende kode:

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="780" HEIGHT="500" id="dinflashfilm" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="dinflashfilm.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#000000> <EMBED src="dinflashfilm.swf" quality=high bgcolor=#000000  WIDTH="780" HEIGHT="500" NAME="CP0007GR" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>

Som du ser så skal "dinflashfilm.swf" ændres 2 pladse til det navn der er på din .swf fil og så er der også højde og bredde 2 pladse som skal rettes til den riktige størrelse på din Flash-film.
Avatar billede amokart Nybegynder
27. juli 2004 - 01:39 #2
Flot! - og hvor skal han placere koden?
- med håb om, at det virker :o)
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 01:41 #3
koden skal han sætte der du vil have den flashfilm til at komme :)
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 01:45 #4
hvis du bruger kun .swf filen, som du har gjort indtil nu, så vil brugere der ikke har flashplayer indstalleret ikke kunne se din flashfilm. men den ovenstående kode vil sørger for at hænte ned flashplayeren hvis brugeren som besøger din webside ikke har flashplayeren indstalleret. på denne måde vil brugeren få se din flashfilm :)
Avatar billede amokart Nybegynder
27. juli 2004 - 01:47 #5
sådan!
- nu skal jeg bare lige finde ud af at acceptere dit svar - håber, at det også virker.
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 01:50 #6
heh, du skal bare klikke på mit nick ude på venstre side og så klikke på "accepter" så går den nok i boks :)
Avatar billede amokart Nybegynder
27. juli 2004 - 01:54 #7
jeg prøver så igen da.
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 02:01 #8
godt gået, nu er den i vinkel ;)
Avatar billede amokart Nybegynder
27. juli 2004 - 02:08 #9
sikrer din kode også, at popupvinduet er centreret på siden?
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 04:19 #10
hmm, der kommer ik noget popupvindu :( koden er kun for at låse størrelsen og for at flashplayer bliver hentet ned hvis brugeren ik har den indstalleret..
Avatar billede Kengun Praktikant
27. juli 2004 - 04:20 #11
men her kan du, eller din Frontpage-mand, generere koden for popupvinduet :) --> http://javascript.internet.com/generators/popup-window.html - Hmmm, nu er det måske snart tid til at finde min sæng *lol*