Avatar billede mads111 Nybegynder
26. juli 2004 - 15:16 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Konstruktiv kritik til mediegrafikerstuderendes portfolio

Hej,
Lidt konstruktivt kritik etc. ville være rart:
www.timmer.dk.

På forhånd tak
Avatar billede retry Nybegynder
26. juli 2004 - 15:25 #1
"portfolio" er ikke dansk. Og hvis det var, ville det sandsynligvis være fælleskøn, dvs det ville hedde "en portfolio". Men som sagt, det er ikke dansk. På dansk hedder det portefølje. Eller mere ligefremt, når det nu ikke er værdipapirer, vi taler om: Referencer.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2004 - 15:27 #2
1. kan ikke se ideen i at du har en side der kun henvider til en side inden man kommer ind, ser ikke smart ud, og ikke funktionelt.

2. siden som meget fin og stilet ud, men du får vist alt for lidt af det du "kan" eller burder kunne, så  synnes du skulle prøve at få bragt lidt mere af dit "fag" med ind i siden.

mvh.
Questis
Avatar billede rosenberg Nybegynder
26. juli 2004 - 15:28 #3
Hej.

Generelt en fin side...
Dog syntes jeg at "kassen" i kassen (jeg mener iframen hvor der kommer tekst) skulle have samme start/top position som på de andre sider....

Hvis jeg var dig ville jeg måske gøre lidt mere ud af det grafiske, da du jo skal score dig en elevplads ;)

/ mediegrafikerelev Rosenberg
Avatar billede imp Nybegynder
28. juli 2004 - 12:55 #4
Hehe... Kan godt lide at du under Programerfaring skriver Mac OS (1/2 år)... Burde du så ikke også skrive Windows på?

Mvh. imp
Avatar billede mads111 Nybegynder
28. juli 2004 - 13:23 #5
imp: Nej, det fylder bare mere at skrive Windows også, og i denne branche tages det som en selvfølge at man kan beherske Windows.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
28. juli 2004 - 13:35 #6
ELLER omvendt ;)

"Nej, det fylder bare mere at skrive Windows også, og i denne branche tages det som en selvfølge at man kan beherske Windows."

Jeg tror bare de er ligeglade med windows da de fleste firmaer i den grafiske brance stadig benytter Mac (OSX)

Da jeg fik min elevplads som mediegrafiker spurgte de ikke om hvilke programmer jeg kunne bruge.... De så bare min mappe....
Men Jeg ville måske skrive windows på fordi man faktisk godt kan resikere at nogle firmaer kun har mac og måske syntes det er rart med en der ved noget om windows...

/rosenberg
Avatar billede imp Nybegynder
29. juli 2004 - 08:42 #7
Jeg har det sådan at mac OS og Windows er lige vigtige så jeg mener bestemt at hvis man skriver mac OS på skal man også skrive Windows på... Det er efter mit hoved en selvfølge... Måske fordi jeg selv sidder på mac... Ved det ikke, men det er i hvert fald sådan jeg har det...

Mvh. imp
Avatar billede warberg22 Nybegynder
29. juli 2004 - 19:57 #8
Diverse:
CV-tekstboxen er lidt træls, fordi den er sideinddelt; hva' med bare at scrolle istedet?
Foto-siden er lidt minimalistisk... måske lave billederne større, så de de kommer til deres ret (og man kan se hvad du kan)
Man kunne sikkert nemt komme til helt at overse navigationen i dine web-erfaringer. Ikke alle har tålmodighed til at vente på at alt-teksten viser sig.
Avatar billede mads111 Nybegynder
30. juli 2004 - 15:36 #9
Hej, og tak for svarene indtil videre.

retry: Jeg godt klar over portfolio er engelsk, men jeg har valgt at bruge dette, da det bruges af størstedelen, og det er ved at være et "dansk" udtryk indenfor verdenen.

questis: 1) Det er også fjernet nu. 2) Ja det er en smagssag, da jeg personligt ikke synes der skal vises ALT hvad jeg kan på den første side, og dét var så det.

rosenberg: For det første bruges der ikke iframe ;), men jeg kan godt forstå hvad du mener - tager det til overvejelse.

warberg22: Jeg forstår ikke hvad du mener med "Man kunne sikkert nemt komme til helt at overse navigationen i dine web-erfaringer. Ikke alle har tålmodighed til at vente på at alt-teksten viser sig." Kan du uddybe dette?

Ang. windows under cv tages dette også i betragtning.

Tak indtil videre..
Avatar billede warberg22 Nybegynder
30. juli 2004 - 16:43 #10
Jeg mener, man kan ikke se hvad der gemmer sig bag de ensartede ikoner, kun hvis man holder musen over
Avatar billede mads111 Nybegynder
22. november 2004 - 09:57 #11
Tak for jeres svar