Avatar billede harrybal Nybegynder
26. juli 2004 - 12:51 Der er 1 kommentar

Date format for læsning fra SQL Server

Jeg har brug for at sammeligne dato og hente noget data fra en tabel, hvis de har samme dato, men det kan lade sig gøre da serveren ændre format selvom jeg bruger format(date) for at have det samme format hele vejen...men åbenbart funktionen virker ikke hver gang.
storste problemet er at jeg har behøv for at indsætte nogle dato (date) og den format jeg sætter ind passser ikke med db format...
Alle hjælp er velkommen...på forhånd tak
Avatar billede hiks Nybegynder
28. juli 2004 - 09:31 #1
du kan vel gøre på to måder - du kan ændre det på database niveau, det vil sige at du ændre indstillingerne der gør at formattet i databasen også ændres. Dette sæføli kun hvis du har adgang til db.

Ellers kan du jo lave en funktion der hedder noget i stil med GetDateTime(dato as str), som kan returnere det rigtige format således at du altid får samme format når du har været forbi denne funktion. Og dette format kunne jo passende være det som MS SQL har som standard som vist er

private function GetDateTime(dato as string)

GetDateTime = format(dato, "yyyy-mm-dd hh:nn:ss")

End function

/hiks