Avatar billede entertainer Nybegynder
26. juli 2004 - 12:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Maximum execution time of 30 seconds - Hvad betyder det?

Jeg har et PHP script der afsender et nyhedsbrev til nogle email adresser i min MySQL database. Scriptet har hidtil virket fint, men nu får jeg følgende fejl:

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /sti/til/mitnyhedsbrevsmodul/nyhedsbrev_send.php on line 49

Hvad betyder det? Jeg går ud fra at det hænger sammen med at der efterhånden er over 16.000 tilmeldte til mit nyhedsbrev.
Men hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
26. juli 2004 - 12:34 #1
Dit script har kørt i for lang tid.
Hvis PHP kører i safe mode, kan du kun komme uden om det ved at ændre indstillingen i php.ini, eller naturligvis ved at sørge for at dit script ikke kører i mere end 30 sekunder. F.eks. ved at sende af flere omgange.

Hvis PHP ikke kører i safe mode, så kan du bruge set_time_limit() til at override indstillingen i dit script.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
26. juli 2004 - 13:23 #2
Hvad siger du til det? :)
Avatar billede entertainer Nybegynder
26. juli 2004 - 13:32 #3
Ok, jeg vil lige gå videre med dit svar. Så vender jeg tilbage.

Foreløbig tak.
Avatar billede entertainer Nybegynder
12. august 2004 - 14:10 #4
Hvis du lige laver et svar, så får du point.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
12. august 2004 - 16:06 #5
Ok :)