Avatar billede superjma Nybegynder
26. juli 2004 - 10:21 Der er 5 kommentarer

Problemer med register_shutdown_function

Jeg har problemer med min register_shutdown_function.

Jeg foretager kaldet således: register_shutdown_function('logaf');

hvilket bliver udført korrekt. Min logaf ser således ud..

function logaf(){
    mysql_connect(C_DB_HOST,C_DB_USER,C_DB_PASS) or error_log("Unable to connect to host");
    mysql_select_db(C_DB_NAME) or error_log("Unable to select database");
    $query = "DELETE FROM ".C_USR_TBL." WHERE username='".USERNAME."'";
    mysql_query($query) or error_log("hvorfor?");
    error_log($query);
    mysql_close();
}

Der bliver skrevet rigtigt nok i error.loggen, men sql-kaldet virker ikke.. selvom kaldet er rigtigt nok.

Er der nogen der har oplevet dette problem?

Og helst har en løsning til det;-) Det er ret væsentligt da jeg skal slette sessionen i databasen i min chat, såfremt brugeren lukker chatten/browseren.
Avatar billede krydset Nybegynder
26. juli 2004 - 10:31 #1
har du prøvet at bruge or die(mysql_error()) efter dine sql kald ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2004 - 11:26 #2
Er USERNAME lavet med en define ?
Avatar billede superjma Nybegynder
26. juli 2004 - 14:18 #3
Ja har netop prøvet med
    $query = "DELETE FROM ".C_USR_TBL." WHERE username='".USERNAME."'";
    mysql_query($query) or die(mysql_error());
    error_log($query);
Den sql-query der gemmes i error.log er korrekt. Mysql_error melder ikke om nogle fejl.
Jeg har endda forsøgt at skrive error_log(mysql_error()) ligeledes uden held.

Ja USERNAME er en define. (phpmychat)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2004 - 14:23 #4
"Virker ikke" er en meget vag beskrivelse. Hvordan virker det ikke? Hvad sker der, og hvad forventede du, at der skulle ske?

Mit gæt er, at du måske har misforstået register_shutdown_function. Har du læst http://dk.php.net/register_shutdown_function ?
Avatar billede superjma Nybegynder
28. juli 2004 - 14:27 #5
Ja. Men har fået den til at virke nu...

Problemet var at den først udføres når man åbner en browser igen.. ikke af sig selv når man lukker en browser. Dvs. den tester kun på om nogle sessioner er lukket når der er en aktiv session... lidt weird..