Avatar billede aloneiz Nybegynder
25. juli 2004 - 13:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Print knap

Hey..
Jeg vil gerne have lavet en print knap, den skal kunne udprinte det der står i en filelistbox..
Nogen der kan hjælpe med dette..
Avatar billede joern Nybegynder
25. juli 2004 - 17:30 #1
Hej.

Jeg plejer at sende print til en tekst-fil, der så åbnes i en editor - eller tekstbehandler - og printes derfra.  Angiv om det er den løsning eller der skal sendes direkte til printer.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede joern Nybegynder
25. juli 2004 - 23:52 #2
Hej.

Det var åbentbart ikke idag du havde brug for et svar.  Her er løsningen med print til en fil.

Dim a As Integer
Private Sub Command1_Click()
  Open "d:\filer.txt" For Output As #1
      For a = 0 To File1.ListCount - 1
          File1.ListIndex = a
          Print #1, File1.filename
      Next a
  Close #1
End Sub

M.v.h. Jørn
Avatar billede martin_moth Mester
27. juli 2004 - 14:37 #3
Print til fil eller til papir?
Avatar billede joern Nybegynder
27. juli 2004 - 18:14 #4
>>Martin.

Når spørgere ikke vender tilbage og kommenterer svar på deres spørgsmål, bliver jeg nysgerrig og kigger på deres statistik.  Svarer de på andres spørgsmål, f.eks.
Aloneiz har svaret på 6 spørgsmål, men det er allesammen nogle han selv har stillet.
Så jeg vil ikke fortsætte her.  Det gør spørgeren måske heller ikke.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede martin_moth Mester
28. juli 2004 - 07:58 #5
Yep, også jeg, tænkte bare, hvis jeg smed en kommentar kunne det være at aloneiz vågnede op igen. Men nej...
Avatar billede aloneiz Nybegynder
01. august 2004 - 11:19 #6
Rolig nu, hav dog lidt tålmodighed.. Der gik ikke mere end to dage før du begyndte at køre en negativ holdning, men hvis det kan hjælpe, så har jeg været på ferie de sidste 5 dage...
Avatar billede joern Nybegynder
01. august 2004 - 12:30 #7
Hej.

Velkommen hjem fra ferie.  Det forandrer dog ikke ved at statistikken viser, at dine 6 svar er på egne spørgsmål, som du lukker trods svar fra andre.  En kedelig uvane, der ikke animerer til at hjælpe dig.

Tak for point.  Du er så tilfreds med at der dannes en fil?  En shell-kommando kunne indefor sub-rutinen, åbne filen straks i notepad eller anden editor.

Skrivning til standardprinter sker ved:

  Printer.print ""              'vækker den slumrende
  printer.FontSize = 14
  printer.FontName = "Times New Roman"
  printer.FontBold = True
  printer.Print Tab(40); "Telefonliste kunder"; Tab(80); "side " & side
  printer.FontBold = False
  printer.Print Tab(20); "___________________________________________________________________"
  printer.Print ""
  printer.Print Tab(20); "Navn"; Tab(55); "telefon"; Tab(70); "mobiltlf."
  printer.Print ""

Et eksempel fra et gammelt VB3-projekt

M.v.h. Jørn
Avatar billede aloneiz Nybegynder
02. august 2004 - 17:58 #8
Okay mange tak...