Avatar billede sniperdot Nybegynder
25. juli 2004 - 05:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg Iframe kanten?

Hej, jeg har en pæn hjemmeside med en sort background, og den hvide kant fra min Iframe ødelægger designet. Hvordan fjerner jeg kanten?
Avatar billede marcus456 Nybegynder
25. juli 2004 - 06:11 #1
(1 måde at gøre det på)
Du går ind i selve html-koden og retter til:

frameborder="no"
border="0"
framespacing="0"

Hele koden:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<frameset cols="80,*" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
  <frame name="leftFrame" scrolling="NO" noresize src="left.htm">
  <frame name="mainFrame" src="right.htm">
</frameset>
<noframes>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
</body>
</noframes>
</html>

//

vh.
Avatar billede marcus456 Nybegynder
25. juli 2004 - 06:20 #2
En god ide er at først indsætte en tabel ca. 800x600 px. som omkranser
din site - ellers resikere du at en en streg(scrolbar) kommer til syne
når folk ser siden i fx. 1000x700 px.
Avatar billede knudgert Nybegynder
25. juli 2004 - 06:30 #3
<iframe frameborder="0" ....>
Det kan evt. også være nødvendigt, på den side som skal åbne i iframen, at have
body, html {border: none}
i sin css.
Avatar billede sniperdot Nybegynder
26. juli 2004 - 18:42 #4
fedt nok, det virker, nu har jeg ikke en grim kant som ødelægger mit hjemmeside design tak skal i ha :)
Avatar billede knudgert Nybegynder
26. juli 2004 - 19:40 #5
Siden marcus456s svar er accepteret, så tyder det jo på at det ikke er iframe, du bruger, men alm. frames.
Derfor svarede jeg som jeg gjorde.
Så til en anden gang, vær omhyggelig med at spørge om det rigtige, kom evt. med et link til siden.