Avatar billede zorax_ Nybegynder
24. juli 2004 - 13:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Omskriv til php

Hvordan ville man skrive det her, hvis det skulle passe ind i en:
<?php echo '....' ?>

<tr>
<td height="20"
onMouseover='this.style.backgroundColor="#F5F5F5"' onMouseOut='this.style.backgroundColor="#FFFFFF"'>A headline</td>
</tr>

Jeg kan ik rigtig få det til at passe med ' og " og /"  og hvad man ellers laver.
Avatar billede stalle Nybegynder
24. juli 2004 - 13:17 #1
<?php
echo ="
<tr>
<td height=\"20\"
onMouseover='this.style.backgroundColor=\"#F5F5F5\"' onMouseOut='this.style.backgroundColor=\"#FFFFFF\"'>A headline</td>
</tr>";
?>
Avatar billede silex Nybegynder
24. juli 2004 - 13:21 #2
Du bruger \' i '-strenge, hvis du vil indsætte et '.

<?php echo '
  <tr>
  <td height="20"
  onMouseover=\'this.style.backgroundColor="#F5F5F5"\'
  onMouseOut=\'this.style.backgroundColor="#FFFFFF"\'>A headline</td>
</tr>'
?>
Avatar billede stalle Nybegynder
24. juli 2004 - 13:24 #3
det lig med jeg fik lavet skal væk....
Avatar billede stalle Nybegynder
24. juli 2004 - 13:24 #4
Sådan nemlig ja...

<?php
echo "
<tr>
<td height=\"20\"
onMouseover='this.style.backgroundColor=\"#F5F5F5\"' onMouseOut='this.style.backgroundColor=\"#FFFFFF\"'>A headline</td>
</tr>";
?>
Avatar billede zorax_ Nybegynder
24. juli 2004 - 13:30 #5
Er det ik lige meget hvilken vej man gør det med "<noget=\'nogeandet\'>" eller den anden vej?
Avatar billede zorax_ Nybegynder
24. juli 2004 - 13:31 #6
Om ik andet har i fået mig på rette vej, så jeg takker.
Avatar billede zorax_ Nybegynder
24. juli 2004 - 13:41 #7
Ok, nu kom jeg lige væk igen, det ser nu sådan her ud, og jeg kan simpelthen ik få det til at fungere:
<?php
include('inc.config.php');
$query = mysql_query("SELECT id,title,image,synopsis FROM news ORDER BY id DESC LIMIT 5") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
if ($i++ != 0) ; echo '<tr><td height=\"20\" onMouseover='this.style.backgroundColor=\"#F5F5F5\"' onMouseOut=\'this.style.backgroundColor=\"#FFFFFF\"\'><a href=\"index.php?page=news.display&id='.$row['id'].'\">'.$row['title'].'</a></td></tr>";
}
?>

Håber i lige kan hjælpe igen.
Avatar billede silex Nybegynder
24. juli 2004 - 13:43 #8
Det kommer an på, om du bruger single quoted eller double quoted strenge. F.eks.:

function outp($m)
{
    echo "<p>" . $m . "</p>";
}
outp("'Test'");
outp('"Test"');
outp('\'Test\'');
outp("\"Test\"");

Se mere her:

http://www.php.net/manual/en/language.types.string.php
Avatar billede zorax_ Nybegynder
24. juli 2004 - 13:46 #9
ahh , nu er jeg med :)
Jeg takker igen.
Men hvordan giver jeg jer begge point?