Avatar billede wise Seniormester
24. juli 2004 - 10:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lukkes UI dokument udfra original dokument

Hej Alle

Nu har jeg næsten lært at omgå denne bug, men jeg ville godtnok gerne have det rettet.

Jeg har en agent i min mailfil, der kan flytte en række mails over til en sagsdatabase hvor de placeres som responsdokumenter til en given sag.

Men jeg har et problemer med det - agenten ikke håndtere mails der er åbne i UI. Det har jeg lagt et chech ind - men findes der en måde hvor jeg bare kan lukke den åbne UI og fortsætte?

Min kode ser sådan ud... Først vælges alle markerede mails - og den sag de skal tilføjes.. så køre denne kodedel der klarer selve kopieringen

Det er mit ISUIOpen check jeg gerne ville have til et "luk UI"

Og hvis der er andre kommentarer så "hit me" ;-)

Mvh
Lasse

        For n = 1 To dokumenter.count
            'FLYT MAIL TIL SAGERDB.....!!!!
            Set SOURCEdoc = dokumenter.GetNthDocument(n)
            If sourcedoc.IsUIDocOpen Then
                Msgbox "Dette dokument er åben kan ikke flyttes"
            Else
                Set RESPdoc = New notesdocument(CASEDB)
                Call SOURCEdoc.CopyAllItems( RESPdoc, True )
                If respdoc.Save( True, True ) Then
                    sourcedoc.remove(True)
                End If

                Call RESPdoc.Makeresponse(CASEdoc)
                Call RESPdoc.Save( True, True )
            End If
        Next
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
26. juli 2004 - 14:08 #1
Er det close du efterlyser?

Sakset fra hjælpen:

Call notesUIDocument.Close( [ immediate ] )
Parameters
immediate
Boolean. Optional. If True, the document is immediately closed. If False, closing the document may be delayed. The default is False.
Note  This parameter is new with Release 5.0.7.
Usage
If the user has edited the document, Notes displays a dialog box asking if the user would like to save the changes.

Vær obs på versionsnummeret.
Avatar billede wise Seniormester
26. juli 2004 - 14:43 #2
Close er klart det jeg i sidste indstans søger...
Men hvordan kommer jeg fra mit sourcedoc (notesdocument) til UI instansen af samme dokument? Det er jo denne jeg skal lukke...
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
26. juli 2004 - 19:28 #3
Syntes oz det lød lige let nok....

Men hvad med en .editdocument fra uiworkspace.

Den har den her parameter i ND6 (du har ik skrevet hvilken version du arbejder med):
newInstance
Boolean. Optional. If True (default), opens a new instance of notesDocument (parameter 2) in the UI. If False, changes focus to an existing instance of notesDocument if one exists, or to a new instance if one does not exist. This parameter does not apply if notesDocument is not specified or the document has a target frame.
Note  This parameter is new with Release 6.

Så skulle du have en handle til uidoc som du så kan close. Har dog aldrig brugt denne funktion, så jeg er ikke helt klar over hvad det med 'target frame' dækker over.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
26. juli 2004 - 19:33 #4
Der er jo også vejen rundt om noget WIN API, hvordan har du det med 'det'?
Avatar billede wise Seniormester
27. juli 2004 - 11:02 #5
Hey
Jeg bruger 6,5, så det er ok.
Jeg har ikke erfaring med Win-api, har middel erfaring med programering fra tidligere, og kan lave sådan almindelige agenter i lotusscript, men har ikke langhåret erfaringer i det...

Det lyder til at en .editdoc med newinstance=false og en efterfølgende luk burde løse problemet...
I virkeligheden skal den vel gentagesl while "sourcedoc.IsUIDocOpen" eftersom det samme dokument kan være åben flere gange....

Spændende, jeg når nok ikke at afprøve det før i weekende, men vil lige vende tilbage derefter...
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
16. august 2004 - 12:18 #6
Fandt du ud af det?
Avatar billede wise Seniormester
21. maj 2005 - 12:38 #7
Hmm, nu er det vist lukketid. Jeg fik ikke løst det - men har også mistet fokus på det. Jeg lever bare med at jeg skal huske og lukke mine mails inden jeg overfører dem...
Tak for kampen