Avatar billede christian-s Nybegynder
24. juli 2004 - 01:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vurdering og feedback

Jeg har udviklet www.oncgen.com for et amerikansk farmaceutisk firma.

Det er et fuldudstyret CMS system med mulighed for styring af alt fra mega-tags over menustruktur til administration af artikler og pressemeddelelser med bl.a. billedupload og word-interface.

Hvilken prisklasse ligger sitet i herhjemme?

Hvad synes I om layout og opbygning?

Skriv gerne kommentarer til christian@steffensenweb.dk
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. juli 2004 - 01:56 #1
Teksten på forsiden skal deles op i afsnit. Man gider ikke begynde på så'n en lang tekst. Så der skal være nogle mellemoverskifter/citater som fænger læseren. Og på den måde give ham lyst til at læse videre. Og hvis man ikke vil læse det hele (som man sjældendt vil) skal man også kunne finde liuge det afsnit man er interreseret i - igen mellemoverskrifter til hvert afsnit som løsning.
Ellers fint site. Dog mangler der også et relevant fotografi på forsiden. Siden siger ikke så meget som det er nu.

Man forventer også at meuen er i venstre side. Men helt ok at bryde med det! Så skal det bare være mere tydeligt at det er en menu. Evt. understreget links.

Håber du ku' bruge det til noget :)
Avatar billede christian-s Nybegynder
24. juli 2004 - 01:58 #2
doggy82,
Ja, helt enig - jeg har dog afleveret opgaven og firmaet står selv for input. Det er stadig under opbygning, men jeg vil i øvrigt ikke have noget med indholdet at gøre. Jeg har kun med selve udviklingen at gøre.
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. juli 2004 - 02:06 #3
Den kunne godt trænge til en overskrift eller noget andet synligt og iøjefaldende. Det føles lidt somom man starter med side 47 i en bog.

"O Gen" logoet forneden er nok det der kommer nærmest til noget synligt, men placeret der forneden overser man det for meget.

placeringen samt den lysere baggrund under " Boston | frisco | luxemborg " antyder at det er en menu. Sådan noget bør ikke antydes hvis det ikke er sandt.

farverne er fine og rolige, og siden er nem at læse med ikke for lange linier. En super underside, men altså ikke en forside.

mvh JakobA
Avatar billede christian-s Nybegynder
24. juli 2004 - 02:09 #4
Har I forslag til, hvilken prisklasse sitet ligger i?
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. juli 2004 - 02:10 #5
enig med doggy82 i at menyen (tilhøjre) bør have noget der fortæller linksene er links. fx understregning, eller du kunne flytte den lysere baggrund derover inder linkteksterne
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. juli 2004 - 02:11 #6
Desværre. ingen anelse om prisklasse.
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. juli 2004 - 02:21 #7
ahh, deb der lysere baggrund jeg brokker mig over er vist utilsigtet. " Boston | frisco | luxemborg " er en .gif; men selve sidegaggrunden bliver sat med en farvekode. Du kan ikke regne med at det giver samme nuance i forskellige browsere. lab istede en lille .gif med bare den baggrundsfarve og brug den istedet for farvekoden. med farven i en gif begge steder er du sikker på den bliver vist ens.
Avatar billede christian-s Nybegynder
25. juli 2004 - 02:34 #8
Der må være andre med input!!?
Avatar billede christian-s Nybegynder
04. september 2004 - 16:04 #9
tak for kommentarer, jeg ville gerne have hørt en prismæssig vurdering - skriv endelig hvis I har et bud.

vil I have points?