Avatar billede cyric Nybegynder
23. juli 2004 - 13:00 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

"Lytte" på en hel knap gruppe på en gang?

Jeg har ca. 100 'Option Buttons' i et Excel ark. For hver knap skal der ske en ny 'Event', som alle kan håndteres i en Sub. Mit problem er at jeg skal programmere 100 'OptionbuttonX_Click'. Er det muligt at "lytte" på en hel gruppe af knapper i arket?
Avatar billede martin_moth Mester
23. juli 2004 - 13:02 #1
Lav dem som et kontrolarray.

Så har de hvert et index, men hedder det samme - altså skal du kun have EN eventhandler, og i den tjekker du bare på hvilket index der er aktiveret
Avatar billede martin_moth Mester
23. juli 2004 - 13:05 #2
Nå nej - man kan vist ikke bruge optionbuttons i VBA, kun i VB...
Avatar billede martin_moth Mester
23. juli 2004 - 13:06 #3
Så er der kun the hard way :o(
Avatar billede hiks Nybegynder
23. juli 2004 - 13:30 #4
kunne man ikke bare lave en sub som tog højde for det?

altså navngiv en option1 og på dens click event smider man bare en værdi med videre til den samlede sub.

man undgår ikke at sætte 100 click_events ind - men man kan kode det i en samlet sub, hvis det altså er en gevinst.

/hiks
Avatar billede martin_moth Mester
23. juli 2004 - 14:00 #5
Ja naturligvis - man kan have 100 stk:

Option1_Click
  MinSub 1
End sub

Option2_Click
  MinSub 2
End sub

...

Option99_Click
  MinSub 99
End sub

MinSub(X as byte)
  msgbox "Optionbutton nr " & x & " blev trykket på"
  'Bla bla bla kode
End Sub
Avatar billede cyric Nybegynder
23. juli 2004 - 14:15 #6
Det er indtil videre min løsning, men det optimale ville være en sub som "lyttede" på hele gruppen med Worksheets.Name som "Master"....
Avatar billede martin_moth Mester
23. juli 2004 - 15:54 #7
Ja, men du kan ikke bruge kontrol arrays i VBA.

Klag til Bill Gates...
Avatar billede martin_moth Mester
27. juli 2004 - 15:04 #8
Lukketid..?
Avatar billede cyric Nybegynder
27. juli 2004 - 21:03 #9
Ja