Avatar billede tbm_iceman Nybegynder
23. juli 2004 - 11:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Matches - Forskellige antal

Heysan Eksperter...

Skal lige bruge lidt hjælp til min Reg.Exp...

Regex RegExParam = new Regex("^(.[^ ]*) (.[^ ]*) (.[^ ]*) (.*)");

mine strenge kan være følgende og det er altid space der er brugt som seperator:

min string1 = "data1 :data2"
min string2 = "data1 :data2 data3"
min string3 = "data1 :data2 data3 Information5"

jeg kan sagtens får pattrn til at virke hvis det er string3 den bliver kørt på, for så er der jo 4 matches som i mit pattern, men hvordan får jeg den til at virke hvis det er på string2 eller string1 ... altså så den selv forstår at der bare ikke er noget data i de resterende matches, så den ikke bare siger at der intet er i nogen af dem fordi pattern ikket passer?

Håber i forstår det ...

//IceMan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2004 - 12:14 #1
Du kunne bruge en split på mellemrum.

Ellers:

"^(.[^ ]*) (.[^ ]*)( (.[^ ]*))?( (.*))?"

Så passer numrene på dine parenteser ikke mere, men det er jo nemt nok ;)
Avatar billede tbm_iceman Nybegynder
23. juli 2004 - 17:34 #2
hmm, er ikke helt med på hvordan det fungerer...

kan du evt. forklare det lidt?
Avatar billede tbm_iceman Nybegynder
20. september 2010 - 21:27 #3
Lukker spm.