Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
23. juli 2004 - 04:26 Der er 2 kommentarer

reset felt på submit

Hej.. hmm...
Jeg har fundet dette meget simple chat-script på nettet, og det virker såmen også fint nok, der er blot 1 ting der irriterer mig: Når man har sendt en besked, så reset'er den ikke tekst-feltet, hvilket betyder at man skal slette det hele igen hver gang man vil skrive en ny besked... TRæLS... Koden ser sådan ud:

<%
    ' -----------------------------------------------------------------------
    ' Chat System
    ' Udviklet af : Tony Fonager / Netcoders.dk
    ' Dato : 8-12-1998
    ' Kommentar : Denne sourcekode må bruges frit, men ikke commercielt.
    ' Note : Der er brugt TAB på 4, ved opsætningen af source.
    ' Krav : ASP baseret NT server!

    ' Opdateret 28. februar 2000 af Tony Fonager!

    ' -----------------------------------------------------------------------

    ' standard indstillinger
    font                = "<font face='arial' size='2'>"
    page_header            = "Revolt memberchat"
    page_bgcolor        = "#ffffff"
    page_logoncolor        = "#8080ff"
    dato_color            = "#000000"
    name_color            = "#1d05a5"
    text_color            = "#000000"

    ' cache hele outputtet
    response.buffer = true

    ' logoff URL - der hvor brugeren redirectes hen, ved at indtaste "/logoff"
    logoff_url = "memberchat.asp"

    ' antal synlige linier i chat vinduet
    antal_linier = 20

    ' hent dokument mode
    mode = request("mode")

    ' ----------------------------------------------------
    ' setup frameset
    ' ----------------------------------------------------
    if mode = "" then
    %>
    <html>
    <head><title><% = page_header %></title></head>
    <frameset rows="*,50">
        <frame src="memberchat.asp?mode=chat_frame" name="chat_frame">
        <frame src="memberchat.asp?mode=name_frame" name="name_frame">
    </frameset>
    </html>
    <%
    end if

    ' ----------------------------------------------------
    ' gem ny brugers navn
    ' ----------------------------------------------------
    if mode = "savename" then
        session("chatname") = request("chatname")
        for x = antal_linier to 2 step -1
            application("chatline_" & x) = application("chatline_" & x-1)
        next
        application("chatline_1") = "<b><font color='" & page_logoncolor & "'>" & session("chatname") & " er logget på kl. " & now & "</b></font>"
        mode = "name_frame"
    end if

    ' ----------------------------------------------------
    ' send en besked til chatten
    ' ----------------------------------------------------
    if mode = "send" then

        for x = antal_linier to 2 step -1
            application("chatline_" & x) = application("chatline_" & x-1)
        next
        besked = request("besked")

        ' /logoff - logger en person af chatten
        if besked = "/logoff" then
            for x = antal_linier to 2 step -1
                application("chatline_" & x) = application("chatline_" & x-1)
            next

            application("chatline_1") = "<b><font color='#bfbfbf'>" & session("chatname") & " er logget af kl. " & now & "</b></font>"
            session("chatname") = ""
            %>
            <script language="javascript">
                location.href="<% = logoff_url %>";
            </script>
            <%
            response.end
        else
            application("chatline_1") = "<font color='" & dato_color & "'><b>" & now & "</font> <font color='" & name_color & "'>" & session("chatname") & "</font> : <font color='" & text_color & "'>" & besked & "</b></font>"
            response.redirect "memberchat.asp?mode=chat_frame"
        end if

    ' ----------------------------------------------------
    ' udskriver alle chat linier på chat vinduet
    ' ----------------------------------------------------
    if mode = "chat_frame" then
        response.write "<html><head><META HTTP-EQUIV='Refresh' CONTENT='10;URL=memberchat.asp?mode=chat_frame'></head>"
        response.write "<body bgcolor='" & page_bgcolor & "' text=black link=black alink=black vlink=black topmargin='10' leftmargin='10'>" & font
        for x = 1 to antal_linier
            response.write application("chatline_" & x) & "<br>"
        next

    end if

    ' ----------------------------------------------------
    ' beder om ny brugers navn, eller tager imod chatbesked
    ' ----------------------------------------------------
    if mode = "name_frame" then
        response.write "<html><body>" & font
        if session("chatname") = "" then
            response.write "<form name='getname' action='memberchat.asp'><input type='hidden' name='mode' value='savename'>Indtast dit navn : <input type='text' name='chatname' size='40'>&nbsp;<input type='submit' value='Login'></form>"
        else
            response.write "<form name='getname' target='chat_frame' action='memberchat.asp'><input type='hidden' name='mode' value='send'>Besked : <input type='text' name='besked' size='35'>&nbsp;<input type='submit' value='Send'>"
            response.write "</form>"
        end if
        response.write "</font></body></html>"
    end if

%>

Er der nogen der kan hjælpe mig, eller sige om det er muligt?
Avatar billede trekkies Juniormester
23. juli 2004 - 09:52 #1
Jeg ville lægge en refresh funktion på dine gem sider.

Bruge denne kode:
<meta http-equiv="refresh" content="2; url=ny.asp">

content = antal sekunder den skal vente, og derefter sender dig videre.
url = den side som den skal sende dig videre til.

Håber at du kan bruge denne kode.
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
25. juli 2004 - 01:15 #2
Har du afprøvet scriptet eller kigget i koden, for så ville du måske opdage at det er lavet i et frameset, sådan så at chatbeskederne er i det ene frame, og tekstbox+submitknap i det andet frame... Og forresten så er der allerede en refresh funktion i scriptet, hvis du nu lige havde kigget på det tror jeg du ville have set det;

response.write "<html><head><META HTTP-EQUIV='Refresh' CONTENT='10;URL=memberchat.asp?mode=chat_frame'></head>"

Men ellers tak...