Avatar billede tyksen Nybegynder
23. juli 2004 - 00:01 Der er 2 kommentarer og
6 løsninger

tid til at designe?

Hej eksperter

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvor meget tid folk bruger på at lave et design.

Har på fornemmelsen at jeg selv nogen gange er lidt for utålmodig og får overstået mine designs lidt for hurtigt...
Avatar billede weblex Nybegynder
23. juli 2004 - 07:06 #1
Jeg går frem efter følgende fremgangsmåde:
1) Indhenter inspiration
2) Tegner designet i Photoshop
3) Slicer det op i passende str. i Imageready
4) Koder siden i Golive

Fase 1 kan jeg ikke sætte tid på. Jeg holder ører og øjne åbne hele tiden.

Fase 2 tager klart længst tid og er meget afhængig af designetskompleksitet. Normalt tager det mellem 3 og 10 timer.

Fase 3 er hurtigt overstået, hvis man har lidt erfaring - ½ time?

Fase 4 er også hurtigt overstået for mit vedkommende. Det er nu også fordi, at jeg er en klovn til den del af processen, og derfor bliver det som regel en meget simpel kodning.
Avatar billede nfk Nybegynder
23. juli 2004 - 12:15 #2
1) inspiration - Tid: ?
2) Forrestiller mig designet laver evt. skitse - Tid: 30 min til 1 time
2) Laver grafik og koder siden i notesblok - Tid: 1 til 4 timer
Avatar billede arnums Nybegynder
23. juli 2004 - 13:13 #3
1) inspiration(selvfølgelig)
2) skitse på papir og planlægning; går ikke videre før alt(næsten) er på plads  - (der kan let gå 1 mdr.)
3) tænder computeren og tegner det. -  (2-10 timer)
4) koder det hele færdigt.  - (afhænger af hvor typen)
Avatar billede 123design Nybegynder
23. juli 2004 - 15:43 #4
Jeg kører ud fra denne ordning

Ved udvikling af webdesign udfører jeg en koncept udvikling inden den grafiske fase udføres, koncept udviklingen foregår ved at indsamle og opbygge alle ønsker og ideer.
(tid 3 timer og op)

Derefter udføres den lette del som reelt ikke tager tid når først ovenstående er opfyldt, designet (tid min. 2 og op)

- Daniel Kjær
Avatar billede gecko Nybegynder
23. juli 2004 - 16:17 #5
Hvis du føler det går for hurtigt, så skal du måske overveje en anden fremgangsmåde.

Jeg bruger forskellige fremgangsmåde alt efter opgavens omfang - du nævner ikke noget om hvad du designer.

Men ved større opgaver slukker jeg computeren og planlægger grundigt på papir - laver små skitser - udvælger en mulig skitse - laver en mere grundig og større skitse... herefter tænder jeg computeren og går igang i photoshop/illustrator/indesign (afhængig af hvilket design vi snakker om).

Hvis man starter med computeren, kan man godt ende med at lave noget rent tilfældigt - hvilket ikke altid giver et godt resultat.

Jeg kan intet sige om tidsforbrug, da det for det første kommer an på hvornår idéen kommer, men også hvor meget der skal planlægges og tages stilling til.

Såå alt fra 10 min. til en måned (eller mere).
Avatar billede -kenner- Nybegynder
28. juli 2004 - 09:53 #6
design er jo halvdelen af arbejdet.. så du skal designe til du er tilfreds!

Kenner
Avatar billede imp Nybegynder
29. juli 2004 - 15:01 #7
ok, jeg er vist lidt forskellig fra de andre... Jeg har nemlig altid computeren tændt... synes ikke den hæmmer mig... Jeg starter altid med at få en eller anden idé mens jeg ligger og skal til at sove og det først jeg gør er så lige at skitse den ned på noget papir... Dagen efter finder jeg så papiret og tænker over hvordan det vil se ud på skærmen... Oftest kommer jeg frem til, når jeg prøver det af, at det bliver temmelig meget forskelligt fra hvad jeg havde forestillet mig og så arbejder jeg videre på computeren derudfra... Til sidst kommer jeg så frem til noget jeg er meget tilfreds med... Sammenlagt tager det vel mellem 24-48 timer, HVIS jeg har fået idéen... Hvis jeg ikke har fået idéen kan der gå flere måneder før jeg får en rigtig god idé, men sådan er det jo bare... Kommer jo også an på hvad man laver...

Selve det at få det ned i en HTML tager ikke så skide lang tid - det mener jeg helt klart er den nemmeste del af processen...

Eks: http://www.photonav.dk/galleri.htm (stadig ikke lavet til HTML)
Dette tog vel ca. 12-18 timer at lave da jeg skulle prøve nogle forskellige ting af indimellem... Og nu mangler jeg bare at lave det til HTML så der er vel en 4-6 timer tilbage til alle funktionerne fungerer... Så det er deromkring 24 timer...

Mvh. imp
Avatar billede tyksen Nybegynder
31. juli 2004 - 23:11 #8
Jeg siger mange tak for alle kommentarerne. Nu har jeg noget at relatere til. pointene er delt mellem alle der har svaret;-)