Avatar billede ncp- Nybegynder
22. juli 2004 - 15:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

installationen crascher

Jeg er ved at smide debian testing(nyeste version) (den hvor man henter en cd på 110mb, hvorefter man henter resten fra nettet) på en gammel amd 450mhz,200gb maxtor.

Men den melder fejl forskellige steder, mens den er ved at installere. men altid når den er ved at install grundsystemet.
(dvs før den begynder at hente alle pakkerne fra nettet )

Jeg har prøvet 5 gange, men hele tiden et nyt sted den melder fejl.
Har brændt en ny cd, var heller ikke det
har skiftet cdrom drev, var heller ikke det

jeg er derfor lidt på bar bund :(

Den kommer med denne fejl:

installation step failed.
an installation step failed. you can try to run the failing item again from the menu, or skip it and choose something else. the failing step is " install the base system "

nogen der kender en løsning?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. juli 2004 - 09:10 #1
Lyder mest som et hardware problem.. Hvad siger du til det?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. juli 2004 - 09:30 #2
Jeg foreslår at du checker din RAM med memtest86 som du kan downloade gratis fra nettet.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
23. juli 2004 - 13:40 #3
jeg har haft samme prob med en 160 GB disk. fejlede ved 70% af base install. satte en 80 GB i og alting virker uden probs.

prøvede også med en woody og det viser sig installeren ikk kan håndtere mere en 132 GB eller såen noget.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. juli 2004 - 13:46 #4
hmm i så fald er det den kernel der er på install cd'en den er gal med. Gammel ATA driver implementering eller lignende.
Avatar billede ncp- Nybegynder
24. august 2005 - 02:07 #5
bahh