Avatar billede theportal Nybegynder
22. juli 2004 - 13:58 Der er 4 kommentarer

Makro til at finde andet end 0-værdier!

Jeg sidder pt. og arbejder med et regneark, hvor jeg savner en makro der kan gøre noget lig følgende;

At køre en liste sheets igennem med følgende Makro;

If Cell L19 = 0 or Cell L 19 = -1 then
'do nothing
Else
Et tredje sheet.cell.value = forrige sheet.G1.value & forrige sheet.L4.value
End if

Problemet er så, at den ligeledes skal gøre det for P19/P14, T, Y osv.

Er der nogle der er interesseret i at hjælpe?
Avatar billede theportal Nybegynder
22. juli 2004 - 14:02 #1
og jeg mener selvf. for X i stedet for Y - altså hvert. 4. bogstav, helt ud til IV
Avatar billede moba Nybegynder
22. juli 2004 - 14:48 #2
Er ikke helt sikker på hvad du vil, men måske kan du lave noget der ligner dette.
Dim tal as integer
tal = 1
for i = 1 to tal
worksheets("ark hvor data skal hen").cells(19,i).value = worksheets("ditark").cells(19,i).value
i = i + 3
next
Avatar billede moba Nybegynder
22. juli 2004 - 14:48 #3
ups tal = 256
Avatar billede theportal Nybegynder
23. juli 2004 - 09:38 #4
Dim tal As Integer
Private Sub Worksheet_Activate()
Dim tal As Integer
tal = 256
For i = 1 To tal
If Worksheets("Sheet1").Cells(19, i) = 0 Then
    'do nothing
Else
Worksheets("Sheet2").Cells(19, i).Value = Worksheets("Sheet1").Cells(19, i).Value
End If
i = i + 3
Next
End Sub

er prøvet,
men der kommer ikke nogle data til Sheet2