Avatar billede schou Nybegynder
22. juli 2004 - 08:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg en liste over hvilke filtyper der er i $_files?

Jeg skal lave en uploadfunktion og jeg vil derfor finde ud af hvilken endelse jeg skal sætte på den fil der bliver uploadet når jeg navngiver den.

Schou
Avatar billede sone Nybegynder
22. juli 2004 - 08:49 #1
Feltet name indeholder filens oprindelige navn:
$_FILES['userfile']['name']
Avatar billede schou Nybegynder
22. juli 2004 - 09:07 #2
Jeg havde tænkt mig at bruge $_files['userfile']['type'] til at bestemme typen. Hvordan skal jeg gribe det an hvis jeg skal bruge ['name']?

schou
Avatar billede sone Nybegynder
22. juli 2004 - 09:43 #3
Type indeholder MimeTypen for filen - f.eks. image/jpeg for en JPG fil, osv.
Hvis du bare skal bruge fil-endelse så tag den fra name.
Avatar billede sostack Nybegynder
22. juli 2004 - 10:28 #4
//for at få en liste over alle elementer i arrayet $_FILES:

print_r($_FILES);

//sostack