Avatar billede 3dsign Nybegynder
21. juli 2004 - 21:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formmails med valg til flere personer

Jeg søger efter et PHP script hvor jeg med en formmail kan sende en mail til forskellige personer. Altså hvor valget af personen der skal sendes til enten foregår med en dropdown menu eller radiobuttons...

Har ledt med lys og lygte på hotscripts. Men det kan være jeg er blevet blind :-(

Gerne også med en autoresponder...
Avatar billede googolplex Novice
21. juli 2004 - 21:59 #1
Hvis du har en simpel formmail, så burde det være relativt simpelt at lave en dropdown, der bestemmer hvortil mailen skal sendes. Har du en du bruger nu?
Avatar billede 3dsign Nybegynder
21. juli 2004 - 22:19 #2
Næææh egentlig ikke?
Avatar billede coderdk Praktikant
22. juli 2004 - 02:34 #3
Sådan noget i den stil:

<?php

  if ( isset( $_POST ) )
  {
    $til = ( $_POST['til'] == 1 ? "person1@example.dk" : "person2@example.dk" );
    mail( $til, $_POST['emne'], $_POST['bidy'], "From: webmaster@example.dk\r\nReply-To: webmaster@example.dk" );
    echo "<p>Beskeden er sendt</p>";
  }

?>
<form method="post">
  Til: <select name="til"><option value="1">Person1</option>
  <option value="2">Person 2</option></select><br>
  Emne: <input type="text" size="50" maxlength="100" name="emne"><br>
  Tekst:<br><textarea name="body" rows="10" cols="45"></textarea><br>
  <input type="submit" value="Send">
</form>
Avatar billede coderdk Praktikant
22. juli 2004 - 02:35 #4
Ja, i mail() linien, skulle der jo have stået $_POST['body'] ikke 'bidy' :)
Avatar billede 3dsign Nybegynder
22. juli 2004 - 12:03 #5
Hvad gør jeg galt? Den virkede godt nok til 2 personer. Nu har jeg skrevet flere på og den vil ikke acceptere : mellem email adresserne?

Her er koden...

<?php

  if ( isset( $_POST ) )
  {
    $til = ( $_POST['til'] == 1 ? "exam1@domain.dk" : "exam2@domain.dk" : "exam3@domain.dk : "exam4@domain.dk);
    mail( $til, $_POST['emne'], $_POST['body'], "From: afsender@domain.dk\r\nReply-To: webmaster@example.dk" );
    echo "<p></p>";
  }

?>
<form method="post" class="customform1">

<TR><TD>Til:</TD><TD><select name="til" class="customform1">
  <option value="1">Person1</option>
  <option value="2">Person2</option>
  <option value="3">Person3</option>
  <option value="4">Person4</option>

</select>
Avatar billede coderdk Praktikant
22. juli 2004 - 12:18 #6
Ændr linien:

$til = ( $_POST['til'] == 1 ? "exam1@domain.dk" : "exam2@domain.dk" : "exam3@domain.dk : "exam4@domain.dk);

Til:

  switch ( $_POST['til'] )
  {
    case 1:
      $til = "exam1@domain.dk";
      break;
    case 2:
      $til = "exam2@domain.dk";
      break;
    case 3:
      $til = "exam3@domain.dk";
      break;
    default:
      $til = "exam1@domain.dk";
  }

Den anden jeg brugte fungerer sådan: statment ? if true : if false
Avatar billede 3dsign Nybegynder
22. juli 2004 - 12:23 #7
Super tak! Det virker nu... Jeg er glad!