Avatar billede kometen79 Nybegynder
21. juli 2004 - 14:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sortering af input

Jeg er ved at lave et nyhedsbrev, hvor man har mulighed for at sortere hvem der skal modtage det:

Der er følgende sorterings variabler (formfelter):
- Region
- Postnr
- sex
- Usertype

Men hvordan laver jeg en dynamisk SQL sætning således den kan sortere på alle inputene?

Jeg har forsøgt med følgende, men det er vist noget være rod:

                    <%
    call opendb

                    if Request.Form("region") <> "" AND Request.Form("region") <> "alle" then
                        Region = Request.Form("region")
                            strRegion = "region = "&Region&""
                    end if
                    if Request.Form("sex") <> "" AND Request.Form("region") <> "alle" then
                        Sex = Request.Form("sex")
                            strSex = "AND sex = "&Sex&""
                    else
                        strSex = ""
                    end if

                    region = Request.Form("region")
                    sex = Request.Form("sex")
                    post_nr = Request.Form("postnr")
                        call opentbl("SELECT * FROM login WHERE "&strRegion&" "&strSex&"", rs)
                            if not rs.eof then
                                do while not rs.eof
                                    strEmail  = rs("email")
                                        response.write "" & strEmail & " - Afsendt korrekt<br>"
                                      rs.MoveNext
                                Loop
                            else
                                Response.write("Der ingen brugere i den valgte kategori")
                            end if

    response.write "<br><br><b>Alle beskeder blev afsendt korrekt.</b>"

    call closetbl(rs)
%>

Er der en der kan give et kode eksempel på det?

Alle input felterne har en standard værdi der hedder alle, og i dette tilfælde skulle den jo gerne vælge f.eks. alle postnr osv.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede solja Nybegynder
21. juli 2004 - 15:06 #1
<%
  call opendb

    if Request.Form("region") <> "" AND Request.Form("region") <> "alle" then
      Region = Request.Form("region")
      strRegion = "region = " & Region
    else
      strRegion = "1=1"
    end if

    if Request.Form("sex") <> "" AND Request.Form("region") <> "alle" then
      Sex = Request.Form("sex")
      strSex = " AND sex = " & Sex
    else
      strSex = ""
    end if

    region = Request.Form("region")
    sex = Request.Form("sex")
    post_nr = Request.Form("postnr")

    call opentbl("SELECT * FROM login WHERE " & strRegion & strSex, rs)

    if not rs.eof then
      do while not rs.eof
        strEmail  = rs("email")
        response.write "" & strEmail & " - Afsendt korrekt<br>"
      rs.MoveNext
      Loop
    else
      Response.write("Der ingen brugere i den valgte kategori")
    end if

    response.write "<br><br><b>Alle beskeder blev afsendt korrekt.</b>"

    call closetbl(rs)
%>
Avatar billede kometen79 Nybegynder
21. juli 2004 - 15:24 #2
Det fungere umiddelbart, men hvis jeg kun vælger sex laver den fejl.

Hvad med de sidste variabler (usertype & postnr)?
Avatar billede kometen79 Nybegynder
21. juli 2004 - 15:25 #3
Fejlen ligger nok i at den så udskriver: " AND sex = " & Sex uden at der noget foran.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
24. juli 2004 - 11:55 #4
Er der ikke nogen der kan hjælpe
Avatar billede kometen79 Nybegynder
28. juli 2004 - 21:23 #5
Det fungere ikke der hvor der er tale om tabeller med andre input end tal. Hvad skal der stå:

De her fungere ikke:
  - Sex
  - Status
  - Post_nr

<%
          call opendb

            if Request.Form("region") <> "" AND Request.Form("region") <> "alle" then
                  Region = Request.Form("region")
                      strRegion = " AND region = " & Region
                        else
                      strRegion = ""
                        end if

            if Request.Form("sex") <> "" AND Request.Form("sex") <> "alle" then
                  Sex = Request.Form("sex")
                      strSex = " AND sex = " & Sex
                        else
                      strSex = ""
                        end if

            if Request.Form("post_nr") <> "" AND Request.Form("post_nr") <> "alle" then
                  post_nr = Request.Form("post_nr")
                      strpost_nr = " AND post_nr = " & post_nr
                        else
                      post_nr = ""
                        end if

            if Request.Form("usertype") <> "" AND Request.Form("usertype") <> "alle" then
                  usertype = Request.Form("usertype")
                      strusertype = " AND usertype = " & usertype
                        else
                      usertype = ""
                        end if

            if Request.Form("status") <> "" AND Request.Form("status") <> "alle" then
                  statu = Request.Form("status")
                      strstatu = " AND statu = " & statu
                        else
                      statu = ""
                        end if

            call opentbl("SELECT * FROM login WHERE Email <> '""'" & strRegion & strSex & strPost_nr & strUsertype & strstatu, rs)

                if not rs.eof then
                      do while not rs.eof
                        strEmail  = rs("email")
                            response.write "" & strEmail & " - Afsendt korrekt<br>"
                      rs.MoveNext
                          Loop
                              response.write ""&strSex&"<br>"
                            response.write ""&strregion&""
                            response.write "<br><br><b>Alle beskeder blev afsendt korrekt.</b>"
                        else
                            Response.write("Der ingen brugere i den valgte kategori")
                          end if
  call closetbl(rs)

%>
Avatar billede kometen79 Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:56 #6
Lukker