Avatar billede aloneiz Nybegynder
20. juli 2004 - 17:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Guide til Installationsprogram

Hey..
Jeg har lavet et program, men nu vil jeg gerne have lavet sådan en installere til det..
Jeg har set en guide til sådan et program, men jeg kan ikke huske hvor.. Så hvis der er nogen der har en guide eller ved hvor der ligger en så ville det være dejligt..

På forhånd tak..
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 17:31 #1
Der skal du ha fat i det tool der hedder Deployment and setup wizzard der bliver installeret sammen med vb, der er en nem guide til det du bare følger, det er et nemt og simpelt setup system.

Vil du ha fat i noget mere advanceret skal du ha fat i Install Shield for C++ den kan lave et mere professionelt setup program, og passer wizzarden ikke kan du kode lige det du ønsker dog er det i C++ det setup kodes i.......
Avatar billede aloneiz Nybegynder
20. juli 2004 - 17:49 #2
Okaý, jeg har fundet det, men det kan kun lave setup ud fra et vb project.. findes der ikke en måde hvor jeg kan lave det til et andet program.. Jeg har foreksempel lavet en irc client som jeg gerne vil have lavet en setup til..
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 17:51 #3
jo det er det den gør du skal først compile en exefil i vb og så stareter du den anden den laver et setupprogram som så tager alle de nødvendige componenter med osv.

når du laver den LAD VÆRE MED at lave noget som shared med mindre du ved hvad du gør :)

/Tubber
Avatar billede aloneiz Nybegynder
20. juli 2004 - 17:55 #4
Hmm okay..
Det vil sige at jeg først lave en standard exe-fil(som indeholder hvad?) og så starter jeg det wizard program og gør hvad ?
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 18:00 #5
Den indeholder din kode.....og de kald der er til forskellige componenter.....

Hvis så der er et kald til mapi32.dll f.eks. så tager setup wizzarden og putter den dll fil ind i setup.cab og så fremdeles, og når man så kører setup bliver de nødvendige componenter også installeret så brugeren ikke skal til at lede efter dem og installere dem selv......
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 18:01 #6
Der kommer 3 filer ud som skal bruges til setup....

Setup.exe
Setup.lst
Setup.cab

resten er ikke nødvendige......
Avatar billede aloneiz Nybegynder
20. juli 2004 - 18:11 #7
Hmm okay.. tror jeg forstår..
Kan du ikke lide smide et svar så du kan få dine point..

Forresten, ved du om man kan lægge videoer ind i en form..
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 18:39 #8
Det kan man der skal du ha fat i mediaplayer controllen kan ikke huske hvad den hedder, andet er det er noget media.....
Avatar billede aloneiz Nybegynder
20. juli 2004 - 18:41 #9
Okay takker...
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 19:49 #10
Du kan højrelikke ude i komponentlisten ude til højre.....
og vælg Components......nederst i listen finder du Windows Media Player

Så kan du sætte sådan en ind......

du bruger den på følgende måde for at spille en film ved tryk på knap:

Private Sub Command1_Click()
  MediaPlayer1.Open (App.Path & "\film.wmv")
End Sub

Du kan endda sætte fuldskærm på med Alt+Enter hvis din mediaplayer har focus....

Du kan også lave en filmliste med en filelistbox.....

Private Sub Form_Load()
  FileListBox1.Path("D:\Movies")
End Sub

Private Sub Command1_Click()
  MediaPlayer1.Open(FileListBox1.Path & "\" & FileListBox1.FileName)
End Sub
Avatar billede aloneiz Nybegynder
22. juli 2004 - 00:16 #11
Mange tak mate... Jeg prøver mig ad..