Avatar billede reneh Nybegynder
20. juli 2004 - 11:00 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hijackthis log

Hejsa
Er der en der kan hjælpe mig min bærbar er blevet uhyggelig langsom. Jeg har en mistanke om at da jeg har brugt den på nettet er der gået noget galt, der en fil der tag så meget prossorkraft som den åbentbart bliver langsom, håber der er en der kan klare det.

mvh
Reneh
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000  (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\svchos1.exe
C:\WINDOWS\system32\MSTask.exe
C:\WINDOWS\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Dokumenter\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O12 - Plugin for .mp3: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin3.dll
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O12 - Plugin for .mp3: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin3.dll
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. juli 2004 - 11:19 #1
Kør en onlinescan: http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=WORM_AGOBOT.R

For den her svchos1.exe er worm agobot

Og send en ny log
Avatar billede reneh Nybegynder
20. juli 2004 - 11:35 #2
hejsa
det kan jeg ikke jeg er ikke online på min bærbar
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2004 - 11:49 #3
Flyt Hijackthis til en mappe oprettet til formålet.

Du skal nok hente alle programmerne på en gang, og brænde dem, så de kan installeres på din bærbare.
Så tag lige dem her med:
Spywareblaster, spywareguard, IE-Spyad og IE Privacy keeper, i tilfælde af at maskinen skal på nettet igen.
Du skal også bruge et AV program, det er der også link til i artiklen.
http://www.eksperten.dk/artikler/144

Hent denne scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
C:\WINDOWS\System32\svchos1.exe
---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------
Hent og installer Servicepack 4 og Internet Explorer 6.0 her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE

Hent samtlige opdateringer ved at følge denne vejledning:
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#gem_updates
---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede reneh Nybegynder
20. juli 2004 - 15:02 #4
Hej igen
Så lykkes det det tog lidt tid men her er den.
Der er tydlig forskel på den holda-kæft det er nået der virker gider du at kikker, her er den
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000  (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\system32\MSTask.exe
C:\WINDOWS\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Dokumenter\HijackThis.exe

O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O12 - Plugin for .mp3: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin3.dll

hilsen
Rene
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2004 - 15:23 #5
Så er din log ren.
Nu skal du bare have opdateret windows, og installeret de små programmer jeg skrev i mit forrige indlæg.
Vi har skrevet et par artikler om sikkerhed på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Avatar billede reneh Nybegynder
20. juli 2004 - 15:26 #6
tak skal du have, gider du at kikke på denne her computter om der skulle være noget
Avatar billede reneh Nybegynder
20. juli 2004 - 15:28 #7
jeg glemte at sende loggen med

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Sygate\SHN\Sygate.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\My Download Files\mwav.exe
C:\Documents and Settings\Rene´s dyr\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Cd-brænding\mwav.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\123 Free Solitaire\123FreeSolitaire.exe
C:\My Download Files\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
N1 - Netscape 4: user_pref("browser.startup.homepage", "http://home.netscape.com/"); (C:\Programmer\Netscape\Users\remar\prefs.js)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {992EB85E-9AC4-44B1-A594-23567D391364} - C:\WINDOWS\System32\ocif.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SyGateManager] C:\Programmer\Sygate\SHN\Sygate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [ImInstaller] C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\ImInstaller\IncrediMail\imloader.exe -product IncrediMail
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - Startup: BHODemon 2.0.lnk = C:\Programmer\BHODemon 2\BHODemon.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://c:\programmer\microsoft office\office\excel.exe/3000
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Researcher (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .avi: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .mp3: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .mpg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .qt: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .tiff: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin6.dll
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {638AF6A2-81A1-4655-9FFA-9FC09CDE22CF} (CScanner Object) - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38060.1215277778
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2004 - 15:41 #8
Hent det her program først:(Samme program, bare to links)
http://www.trojaner-info.de/cgi-bin/download.cgi?file=sphjfix
http://www.rokop-security.de/main/download.php?op=getit&lid=59
Hent CWShredder her:
http://www.computercops.biz/zx/phoenix22/cws.zip
Efter download dobbeltklikkes på sphjfix.exe-filen og der klikkes på knappen: Desinfektion starten"
Herefter skal computeren genstartes. Cleaneren starter nu automatisk for at afslutte desinfektionen.
Herefter køres CWShredder, da den lige skal fjerne en enkelt registrering.

Pak CWShredder ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer (f.eks Antivirus, Firewall, SpywareGuard mm), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start - Kør skriv: regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig i venstre side frem til:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Ligger der herinde nogle filer under search page, search bar som ender på noget ....\sp. Skal du også slette dem.

Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast f3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide der ikke er flere filer at finde.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. NB. Gælder kun for dem som kører med Windows XP eller ME. Der er ikke systemgendannelse i Win98 samt Win2000. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {992EB85E-9AC4-44B1-A594-23567D391364} - C:\WINDOWS\System32\ocif.dll

-------------------------------------------------------------------
For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand søg og slet:
C:\WINDOWS\System32\ocif.dll -> Den burde være væk.
C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\ - Tøm alt i mappen Temp, og derefter skal du tømme din papirkurv.

Husk at genaktivere dine sikkerhedsprogrammer inden du går på nettet.
-------------------------------------------------------------------
Hent og installer Servicepack 1, Hotfixpakken og Sasserfix her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=3549EA9E-DA3F-43B9-A4F1-AF243B6168F3 - Sasserfix.
Opdater så online hos Microsoft.
-------------------------------------------------------------------
Genstart, og kopier en ny log herind.
Avatar billede reneh Nybegynder
22. juli 2004 - 08:05 #9
hej igen
Så lykkes det

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Sygate\SHN\Sygate.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Programmer\BHODemon 2\BHODemon.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\My Download Files\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
N1 - Netscape 4: user_pref("browser.startup.homepage", "http://home.netscape.com/"); (C:\Programmer\Netscape\Users\remar\prefs.js)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SyGateManager] C:\Programmer\Sygate\SHN\Sygate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [ImInstaller] C:\DOCUME~1\RENESD~1\LOKALE~1\Temp\ImInstaller\IncrediMail\imloader.exe -product IncrediMail
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - Startup: BHODemon 2.0.lnk = C:\Programmer\BHODemon 2\BHODemon.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://c:\programmer\microsoft office\office\excel.exe/3000
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Researcher (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .avi: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .mp3: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .mpg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .qt: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .tiff: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin6.dll
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {638AF6A2-81A1-4655-9FFA-9FC09CDE22CF} (CScanner Object) - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38060.1215277778
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab

mvh
Rene
Avatar billede fromsej Praktikant
22. juli 2004 - 11:51 #10
Så er din log ren, du kan genaktivere systemgendannelse og sætte filvisning til normal.
Vi har skrevet et par artikler om sikkerhed på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Husk at få Servicepack 1 og hotfixes på olads.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede reneh Nybegynder
22. juli 2004 - 11:55 #11
hejsa
ok det gør jer tusind tak for hjælpen
Avatar billede fromsej Praktikant
22. juli 2004 - 12:06 #12
Velbekomme, hvis du så lige vil markere mit navn i boksen, og klikke på accepter, så er spørgsmålet lukket rigtigt. :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
22. juli 2004 - 12:35 #13
Tak for point.