Avatar billede kawaki Nybegynder
19. juli 2004 - 20:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ang. Størelsen på strømforsyning

Jeg står over for at bygge mig en ny filserver da min gamle er ved at blive lidt for trang mht. plads på diske så vel som plads generelt i kabinettet.

Systemet er baseret på:
2 stk. Xeon 2.4ghz cpu'er
noget ram
8 stk. 7,2K rpm 200gb diske (data diske i 2 stk raid 5 systemer)
2 stk. 10K rpm 37gb diske (system-diske i mirror)
nogle blæsere floppy drev osv.

og er i tvivl om den strømforsyning på 550w som jeg har valgt kan klare belastningen..

her er et billede med lidt mere info om hele systemet håber at i kan hjælpe lidt.

http://www.GeekCamp.dk/server.png
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2004 - 20:22 #1
Er det saml selv?
En Fujitsu siemens TX150 kan det samme (konfigureret korrekt) og til en billigere pris :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2004 - 20:22 #2
Sorry - det er dual cpu - så skal det være en TX200
Avatar billede kawaki Nybegynder
19. juli 2004 - 21:03 #3
Ja, det er saml selv.

Er du sikker på det kan gøres billigere incl. diske?
Kan ikke komme ind på deres http://www.fujitsu-siemens.com lige nu, måske er deres servere nede? ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2004 - 21:04 #4
prøv fujitsu-siemens.dk
Avatar billede kawaki Nybegynder
19. juli 2004 - 21:07 #5
er der inde, kan du sende direkte link til en med samme config til en lavere pris? incl. hotplug skuffer og diske 8x200gb og 2x37gb glem ikke at det er sata og ikke scsi jeg leder efter
Avatar billede kawaki Nybegynder
19. juli 2004 - 21:13 #6
well har været der inde nogle gange nu, og kan slet ikke se de kan noget til samme pris.

hvad jeg har behov for er noget i retningen af 1.6Tbyte plads i raid 5 og 80gb i raid 1, hotplug, men min 1gb ram, og 2 stk. cpu'er.

men vil da gerne have svaret på om du kunne gøre det billigere igennem dem, og gerne svar på det med den strømforsyning også
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2004 - 21:22 #7
jeg kan ikke give dig en pris - kontakt evt. minisoft på 8681 3488 for en pris  :)
Brug evt. http://www.minisoft.dk/kontakt/skriv%20til%20os.html
Avatar billede kawaki Nybegynder
19. juli 2004 - 21:29 #8
husk nu at min pris er incl. moms, men excl. fragt
Avatar billede kawaki Nybegynder
19. juli 2004 - 21:30 #9
men vil dog stadig gerne vide mht. den strømforsyning, nogen må da vide hvad kravene er til dual xeon med en flok diske.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2004 - 21:34 #10
Hvis du vælger TX200 er det en 400watt strømforsyning der sidder i.
Avatar billede kawaki Nybegynder
19. juli 2004 - 21:39 #11
heh, ja det ved jeg, men set i forhold til at deres tx200 er med 1cpu std. og knap så mange diske, så ved jeg ikke helt...

er du endlig sælger på provision fra dem? det kunne godt lyde sådan, hvis ja så skaf mig en pris incl. moms på et tilsvarende system som ovenstående, og tilsvarende er ikke med 1.6Tb mindere plads i raid 5.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2004 - 22:12 #12
hehe - jeg er IKKE sælger på provisison ;)
Jeg arbejder for distributøren rosenmeier - som også distribuerer Fujitsu-Siemens :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2004 - 22:12 #13
Ang. pris se min kommentar 19/07-2004 21:22:45
Avatar billede kawaki Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:57 #14
der kom aldrig det svar man ventede på, og systemet køre ok med dual 550w