Avatar billede overgreat Forsker
19. juli 2004 - 18:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Parse error fejl i talrække

Ideen med mit php er at den skal finde ud af hvor mange rækker der er.... og derefter udskrive talrækker (hvis 5, så 1,2,3,4,5 ; hvis 10, så 1,2,3....9,10).

Men jeg får følgende fejl ved nedenstående script. Kan i hjælpe mig?

------------------------------

Parse error: parse error, unexpected ')', expecting ';' in c:\www\henrik\gdo\henrikprojekt\igen.php on line 25

---------------------------------

<?

include("cms/config.php");

$db = mysql_connect($server, $user, $pass);

mysql_select_db($database, $db);

$sql = "SELECT smaatbill, id, serienavn, overgruppenavn FROM produkt_moebel WHERE `serienavn` = '$serienavn' AND `overgruppenavn` = '$overgruppenavn'";

$result = executeSQL($sql);
if(mysql_num_rows($result) > 0)
        echo ("1");
for($i = 2; $i <= mysql_num_rows($result), $i++) {
    echo(","$i);
}

?>
Avatar billede avlund Nybegynder
19. juli 2004 - 18:43 #1
echo(",".$i);

?
Avatar billede detox Nybegynder
19. juli 2004 - 18:44 #2
echo(","$i);

skal vel være:

echo ",".$i;
Avatar billede detox Nybegynder
19. juli 2004 - 18:45 #3
eller i det mindste:

echo(",".$i);
Avatar billede overgreat Forsker
20. juli 2004 - 10:32 #4
Disse rettelser hjælper ikke på problemet, desværre.

Linie 25 er følgende linie, hvis det hjælper lidt på vej....
for($i = 2; $i <= mysql_num_rows($result), $i++) {
Avatar billede crax Nybegynder
20. juli 2004 - 13:19 #5
Ser ud til den sidste '}' er i overskud??
Det er det eneste jeg lige kan finde...
Avatar billede crax Nybegynder
20. juli 2004 - 13:20 #6
Ah... Linje 25:

for($i = 2; $i <= mysql_num_rows($result), $i++) {

skal være

for($i = 2; $i <= mysql_num_rows($result); $i++) {

Bemærk ; i stedet for , før $i++ :)
Derfor siger den, at ) kommer for tidligt, da den forventer et ; forinden...
Avatar billede overgreat Forsker
20. juli 2004 - 14:36 #7
Lige nu ser min kode ud således....
<?

include("cms/config.php");

$db = mysql_connect($server, $user, $pass);

mysql_select_db($database, $db);

$sql = "SELECT smaatbill, id, serienavn, overgruppenavn FROM produkt_moebel WHERE `serienavn` = '$serienavn' AND `overgruppenavn` = '$overgruppenavn'";

$result = executeSQL($sql);
if(mysql_num_rows($result) > 0);
        echo ("1");
for($i = 2; $i <= mysql_num_rows($result); $i++) {
    echo(",".$i);
}

?>

Den giver mig nu følgende fejl:
Fatal error: Call to undefined function: executesql() in c:\www\henrik\gdo\henrikprojekt\igen.php on line 22
Avatar billede crax Nybegynder
20. juli 2004 - 20:01 #8
Øh ja - der er ingen funktion der hedder executeSQL(...), med mindre du forsøger at lave den i din "cms/config.php"...
Mener du ikke mysql_query(...) eller mysql_exeucte(...)??
Avatar billede crax Nybegynder
20. juli 2004 - 20:03 #9
Grunden til at du ikke fik fejlen i første omgang er, at PHP først parser (læser koden) for at se om den er rigtig. Er den ikke det, får du parser-fejl.

Efter parseren har gjort sit, bliver koden forsøgt kørt. Først her fanges fejl såsom funktioner der ikke eksisterer og lignende...