Avatar billede madsuggerby Nybegynder
19. juli 2004 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Type mismatch

Hej!
Hvorfor får jeg en "Type mismatch" på denne VBA-kode i Access XP:

        SQL = "SELECT Max(TidsTabel.Tidspunkt) FROM TidsTabel"
        Set rs = CurrentDb.OpenRecordset(SQL)

Nøjagtig den samme kode giver ingen problemer i et andet Accessprogram jeg har lavet :( Kan jeg hente værdier fra en tabel på andre måder ??

Mvh. Mads.
Avatar billede jamiros Novice
19. juli 2004 - 18:17 #1
strSQL = "SELECT * FROM Tidstabel ORDER BY Tidspunkt"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede jamiros Novice
19. juli 2004 - 18:18 #2
Har du evt. stavet  en af delene forkert access / sql-kald?
Avatar billede madsuggerby Nybegynder
19. juli 2004 - 18:31 #3
Det duer heller ikke - object requered skriver den ! Og ja, jeg har stavet det hele rigtigt - som sagt fungerer det i et andet program .. mystisk !!
19. juli 2004 - 21:12 #4
Du kan hente en maks-værdi fra en tabel vha DMax:

Værdi = DMax("Tidspunkt", "TidsTabel")