Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
23. februar 2001 - 14:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DDE forbindelse

Jeg skal fra en asp side lave en DDE forbindelse til et proceskontrolsystem (Wonderware) for at hente nogle live værdier fra et produktionssystem. Wonderware (InTouch) understøtter kun DDE.

Jeg ville lave en VB-komponent til at håndtere DDE forbindelsen og kan asp hente værdierne fra komponenten.

Jeg kan lave forbindelsen ved brug link property, linktopic m.m. på en text-boks,
men jeg kan ikke finde eksempler på oprettelse af DDE forbindelse fra VB i ren kode.

For at ASP kan oprette en instans af komponenten må der ikke være et interface.
Avatar billede f2 Nybegynder
23. februar 2001 - 14:28 #1
Kan jeg få det der VB-komponent til at håndtere DDE? :o)
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
23. februar 2001 - 14:35 #2
Ja, det er vel det jeg egentlig spørger om: hvordan får jeg komponenten til at oprette en DDE forbindelse i ren kode.
Avatar billede f2 Nybegynder
23. februar 2001 - 14:36 #3
Jeg mente det sådan: Må jeg gerne få komponentet?
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
23. februar 2001 - 14:44 #4
Der er ikke noget komponent endnu.
Nej, det er en kundes ejendom, men du kan få noget eksempel kode, når jeg engang finder løsningen.
Avatar billede f2 Nybegynder
24. februar 2001 - 10:28 #5
Du skal ikke bruge noget komponent..
Du skal faktisk bruge en hel normal textbox!
Her er et eksempel som kontakter mIRC og får kanalerne ind i Text1:

    Text1.LinkTopic = \"mIRC|CHANNELS\"
    Text1.LinkMode = 2
    Text1.LinkRequest
    Text1.SetFocus

Avatar billede f2 Nybegynder
24. februar 2001 - 10:42 #6
Btw.. denne her får den til at sende en kommando:

    Text2.Text = \"/say dav\" \'kommando den skal sende
    Text2.LinkTopic = \"mIRC|COMMAND\"
    Text2.LinkMode = 2
    Text2.LinkPoke
    Text2.Text = \"\"
    Text2.SetFocus
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
25. februar 2001 - 16:34 #7
f2 --> Tak for svaret, men som jeg skriver
\"Jeg kan lave forbindelsen ved brug link property, linktopic m.m. på en text-boks,
men jeg kan ikke finde eksempler på oprettelse af DDE forbindelse fra VB i ren kode. For at ASP kan oprette en instans af komponenten må der ikke være et interface. \"

Jeg skal lave .dll for at kunne hente værdierne ind i .asp, det vil sige der ikke må være et interface - og derfor ingen tekstbokse.

Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
26. marts 2001 - 23:48 #8
Der er tilsyneladende ikke lette måder at gøre dette på.
Jeg har fået lavet en workaround, så jeg klarer mig uden.