Avatar billede maxparty Nybegynder
18. juli 2004 - 22:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Musik på hjemmesiden?

Hejsa!

Kan i hjælpe mig med om man kan smække noget musik på sin hjemmeside, jeg snakker så om MP3 filer. Jeg er ikke den store programmeringshaj, så derfor sidder jeg med frontpage, men den understøtter kun wave filer og lign. Jeg ved fra et tidliger cms system at det var muligt der, men men kan det lade sig gøre når man skriver i html...?

Med Venlig Hilsen
Stig Larsen
Avatar billede fzone Nybegynder
18. juli 2004 - 22:54 #1
intet problem, bare tilføj følgende kode til din side:
<bgsound src="<stien til din mp3-fil>" loop="-1">
hvis du ændrer loop fra -1 til noget andet spilelr den det kun et x antal gange.
koden skal tilføjes mellem "<head>" og "</head>" tag'sne
Avatar billede maxparty Nybegynder
18. juli 2004 - 23:13 #2
Okay... Den starter jo egentligt så forfra hele tiden ik...? Der findes vel ikke nogen afspiller man kan putte in på siden...?

MVH
Stig
Avatar billede cdc Novice
18. juli 2004 - 23:18 #3
<html>
<body>

<script language="JavaScript"><!--
function playSound() { if (navigator.mimeTypes["audio/x-wav"].enabledPlugin.name == "LiveAudio") document.firstSound.play(false); }
function pauseSound() { document.firstSound.pause(); }
function stopSound() { document.firstSound.stop(); }
//--></script>

<a href="java script:playSound()">Play the sound now!</a><br>
<a href="java script:pauseSound()">Pause/Restart the sound</a><br>
<a href="java script:stopSound()">Stop the sound</a><br>

<embed src="sound.wav" hidden=true autostart=false loop=false name="firstSound" MASTERSOUND>

</body>
</html>
Avatar billede tubber Juniormester
18. juli 2004 - 23:18 #4
Jeg vil foreslå <EMBED> elementet i stedet, der kan du sætte en masse properties, samt det er muligt for brugeren at slå det fra hvis de ikke vil ha lyd på siden....
Avatar billede tubber Juniormester
18. juli 2004 - 23:20 #5
Avatar billede tubber Juniormester
18. juli 2004 - 23:22 #6
Avatar billede maxparty Nybegynder
19. juli 2004 - 01:15 #7
Hejsa... Tak for alle svarene... Så er mit spørgsmål lige hvis man nu f.eks laver en frame i bunden af siden, kan musikken så sættes ind i den, så den ikke genstartes hvergang man skifter side...?

Hvis ja, gøres det så bare på samme måde som beskrevt overfor...?
Avatar billede tubber Juniormester
19. juli 2004 - 06:04 #8
Det gøres bare i den side der vise i framen......akurat som vist.....du kan tage hele /cdc kode og gemme i et dokument og så sætte den ind i en frame.....
Avatar billede cdc Novice
19. juli 2004 - 08:18 #9
<frameset rows="*,30">
  <frame name="mainFrame" src="main.htm" noresize scrolling="auto" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
  <frame name="soundFrame" src="lydside.htm" noresize framespacing="0" border="0" frameborder="0">
</frameset>

Tag min kode f.eks og gem den som lydside.htm, så ligger den i bunden. Selve framen kalder du for index.htm eller hvad du nu koder i.

På alle links har du sp target="mainFrame", så åbnes de så i den øverste, en anden mulighed er at du bare laver en <base target="mainFrame" i head på alle dine sider, så behøver du ikke at lave targets på alle dine links
Avatar billede maxparty Nybegynder
19. juli 2004 - 16:17 #10
Jeg takker mange gange for alle svarene... Resultatet kan ses her hvis det interesere nogen... http://www.maxparty.dk