Avatar billede jammerlab Nybegynder
16. juli 2004 - 18:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Filen selv

Jeg kender $PHP_SELF men den kan jeg ikke bruge da jeg har includet filen. Jeg skal bruge en variabel der fortæller hvilken "hoved fil" men er inde på.
Avatar billede okpixel Nybegynder
16. juli 2004 - 18:14 #1
$SCRIPT_NAME
Avatar billede jammerlab Nybegynder
16. juli 2004 - 18:18 #2
lol så prøver den at åbne php.exe ... ikke lige det jeg søgte ;)
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 18:21 #3
<?
echo __FILE__;
?>
Avatar billede jammerlab Nybegynder
16. juli 2004 - 18:24 #4
Den er sq lidt weird... kan ikke få den til at echo den...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
16. juli 2004 - 18:25 #5
eller jow der kom den... men det er hele linjen helt fra c:\ osv kan jeg ikke bare så selve filen den har åben
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 18:25 #6
hmm... måske din php ikke er sat op til at vise det? ved ikke om det kan konfigureres væk.

=)
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 18:26 #7
du kan da bare fjerne alt til og med sidste \ eller / ?

=)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
16. juli 2004 - 18:27 #8
lidt besværligt hvis der er et stk kode som bare henter filen man har åben som jeg er 99,9 % sikker på eksistere.
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 18:30 #9
du kan også bruge $_SERVER["SCRIPT_FILENAME"]

<?
// for at sikre at den virker på både windows og unixbaserede systemer
$sti = str_replace("\\", "/", $_SERVER["SCRIPT_FILENAME"]);
$filnavn = end(explode("/", $sti));
?>

=)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
16. juli 2004 - 18:32 #10
echo $_SERVER["SCRIPT_FILENAME"]; giver C:/PHP/php.exe
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 18:37 #11
underligt. tror forresten også den går på den fil der oprindeligt blev kaldt (den der includer).

denne burde virke:

<?
// for at sikre at den virker på både windows og unixbaserede systemer
$sti = str_replace("\\", "/", __FILE__);
$filnavn = end(explode("/", $sti));

echo $filnavn;
?>

=)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
16. juli 2004 - 19:59 #12
Ja den fungere fint, men der må da næsten være en variabel der henter den frem hva? :P
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 20:24 #13
måske... måske ikke.

=)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
18. juli 2004 - 17:00 #14
når men smid et svar jeg bruger din metode og det ser jo ud til at fungere efter hensigten :)
Avatar billede 3xm Nybegynder
18. juli 2004 - 17:45 #15
ja, den virker skam fint. du skal bare være opmærksom på at hvis filen ligger i en undermappe, så kan det give problemer i forhold til filer der ligger på et andet niveau (hvis du bruger det til include eller andet i den stil). men i så fald kan du sikkert godt finde ud af selv at udvide den.

=)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
18. juli 2004 - 17:50 #16
bruger den netop i et include tilfælde, men det ser ud til at fungere ;) tak for hjælpen
Avatar billede 3xm Nybegynder
18. juli 2004 - 17:51 #17
selv tak. og tak for point. vend bare tilbage hvis den skaber problemer.

=)