Avatar billede jens_lynild Nybegynder
16. juli 2004 - 14:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med en SQL sætning i doCmd.RunSQL

Hej,

Jeg har et problem med denne SQL-sætning jeg kan ikke finde ud af at sætte ' og " rigtigt :(

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Vurderingsrapport ( OprettelsesDato, OprettelsesInitialer,[CVR-nr])VALUES('"& me.OprindelsesDato&"','"&me.OprindelsesPersonsIniitialer&"',"&me.CVR_nr&" )"

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
16. juli 2004 - 14:28 #1
Ups den så lidt mærkelig ud her er den i sammenhæng

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Vurderingsrapport ( OprettelsesDato, OprettelsesInitialer,[CVR-nr])VALUES('"&me.OprindelsesDato&"','"&me.OprindelsesPersonsIniitialer&"',"&me.CVR_nr&" )"
16. juli 2004 - 14:30 #2
Jg tror bare, at der skal være nogle mellemrum. Og så har jeg skftet VALUES ud med SELECT (SELECT virker altid, mens VALUES af og til ikke virker):

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Vurderingsrapport ( OprettelsesDato, OprettelsesInitialer,[CVR-nr]) SELECT ('" & me!OprindelsesDato & "','" & me!OprindelsesPersonsIniitialer & "'," & me!CVR_nr & " )"
16. juli 2004 - 14:30 #3
Er CVR_NR nummerisk?
16. juli 2004 - 14:32 #4
ah, Oprindelsesdato kan også drille lidt:

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Vurderingsrapport ( OprettelsesDato, OprettelsesInitialer,[CVR-nr]) SELECT (#" & format(me!OprindelsesDato, "yyyy-mm-dd") & "#,'" & me!OprindelsesPersonsIniitialer & "'," & me!CVR_nr & " )"
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. juli 2004 - 14:39 #5
Jeg bruger den finte at skriv MsgBox i stedet for "DoCmd.RunAQL". Herved kan jeg se, om sætningen bliver som ønsket.
Avatar billede nic_the_best Nybegynder
16. juli 2004 - 16:25 #6
Må jeg spørge:

hvad er forskellen på VALUES og SELECT?
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
16. juli 2004 - 17:33 #7
Mange tak for svaret
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2004 - 17:35 #8
before you can SELECT data from the database then you have to add the data using an INSERT. The INSERT will normally include a list of fields and a list of VALUES

INSERT into YourTable (Field list) VALUES(values list)

EXAMPLE:
To put some data into table
INSERT into YourTable (numberField, textfield) VALUES( 1234, '5678')

To get the data from table
SELECT numberField, textfield FROM YourTable