Avatar billede rasmuslh Nybegynder
16. juli 2004 - 13:29 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Pæn kildekode

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få en "pæn" kildekode. Jeg sidder og laver min hjemmeside i php, men hver gang jeg kigger i kildekoden fra browseren er jeg ved at få et chok. Det ligner bæ!!! :D

Hvordan får man en pæn kildekode når man arbejder med php?

Kan man fjerne uønskede indents på nogen måde og evt. selv sætte dem. Hvad med newlines etc.

På forhånd tak!
Rasmus
Avatar billede deepack Nybegynder
16. juli 2004 - 13:39 #1
Åbne .php filen i notepad / notesblok og tryk Formater > Tekstomrydning.
Avatar billede sone Nybegynder
16. juli 2004 - 14:48 #2
deepack >> Han mener formatering af HTML-koden.

rasmuslh >> Ja, for at få "pæn" HTML-output fra PHP, så skal du selv lave indents, linieskift osv. - a'la:
echo "TABLE\n";
echo "  <TR>\n";

osv...
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
16. juli 2004 - 14:49 #3
Jeg mener når filen er blevet eksekveret på serveren. PHP-filerne er jo pænt nok stillet op i min editor. Det er når de er blevet eksekveret på serveren at de ser grimme ud!
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 15:01 #4
Du kan muligvis bruge output buffering, og smide output igennem html-tidy eller noget i den stil. Bemærk dog, at det kan godt koste lidt kræfter på serveren, så det bør kun benyttes, når du selv skal debugge. (Browsere er jo normalt ligeglade)
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
16. juli 2004 - 15:28 #5
Nu var det mere fordi jeg vil bruge min hjemmeisde som et cv og det nytter jo ikke noget at skrive at man er grundig og ordentligt når ens kode ligner noget der hører hjemme i en skraldespand.

Findes der en tab-tag ala \n for ny linie.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 15:49 #6
Ja, den hedder \t

Du kan finde flere på http://dk.php.net/manual/en/language.types.string.php
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
16. juli 2004 - 16:19 #7
Tak for hjælpen.

Smider du lige et svar sandbox?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 22:05 #8
Jo, kommer her.

En anden mulighed er at bruge et (eventuelt hjemmelavet) template-system, så al din normale php-kode bare samler data, og det derefter bliver puttet i en velformateret skabelon.