Avatar billede madsvangsgaard Nybegynder
16. juli 2004 - 11:17 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

CSS krypterering hvilken film/program??

Er selv begyndt at lege lidt i min laaange sommerferie med DVD-backup's.
Var inde og læse nogle af de mange spændende spørgsmål og faldt over en der sagde at man ikke måtte tage backup's hvis de var CSS krypteret!
Jeg bruger "smartripper" og "DVD2one".
Mit spørgsmål er så:
1. Hvor mange film er egentlig css krypteret?? (gerne med eks.)
2. Kan programmerne overspille det eller er der andre der kan? Jeg vil jo ikke gøre noget ulovligt, så skal lige vide det :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 11:20 #1
1. Hvor mange film er egentlig css krypteret?? <----- Idag er alle film stort set CSS krypteret.

2. Ja, SmartRipper kan rippe din DVD og fjerne CSS koden.

Og ja, det er forbudt at bryde en kode med henblik på en kopi.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 11:20 #2
Avatar billede madsvangsgaard Nybegynder
16. juli 2004 - 11:25 #3
Hvordan finder jeg så ud af hvilke film jeg ikke må kopiere, hvis smartripper bare fjerner Css koden??? Står det på Dvd'en?
Du skal nok få pointene, har bare lige dette ekstra spørgsmål også :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 11:34 #4
Det kan stå på DVD'en, men det er ikke sikkert.

Du kan slå funktionen fra i SmartRipper, så den ikke fjerner CSS koden.
Men ellers kan du også bare prøve at kopiere filerne på din disk, og så prøve at afspille dem.
Hvis billedet flimre, så er den kodet.

<klip>
Content Scrambling System. Prioprietary scrambling system for video DVDs. Designed to stop people from making copies of DVDs, most commercial DVDs are encrypted using CSS. During playback, DVDs are then decrypted on the fly. Only parts of the DVD are encrypted (for instance all IFO and BUP files are not encrypted, and VIDEO_TS.VOB often isn't encrypted either) and the encryption scheme is rather weak and was quickly defeated. If you want to know what CSS does, insert a DVD video disc into your PC, start playing the disc using a software DVD player, then close the player. Now copy a 0.99GB VOB file from the disc to your harddisk and try to play back that VOB file in your software DVD player. You'll see a lot of funny colored blocks all over the picture making the movie unwatchable. But you'll also see parts of the movie (the parts that are not encrypted).
</klip>

Her er en masse gode svar på en masse gode spørgsmål:
http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=16932
Avatar billede madsvangsgaard Nybegynder
16. juli 2004 - 11:42 #5
Cool du skal have 1000 tak for hjælpen.

www.doom9.net er en gudeside, har dog ikke set denne faq, nu er der læsning i den næste time på arbejde (så tror folk også jeg arbejder:-))
Tak for hjælpen...
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 11:51 #6
any time... :-)
Jeps - Der er intet der slår doom9
Avatar billede dpg Nybegynder
16. juli 2004 - 15:01 #7
du kan også bruge dvddecrypter (http://www.dvddecrypter.com) til at se hvilke copy-right-protectiones der er på dvd'en uden at kopiere noget fra den!