Avatar billede littlep Nybegynder
23. februar 2001 - 09:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Dato

Hvordan finder jeg ugedagen ud fra en dato ??
Avatar billede dna Nybegynder
23. februar 2001 - 09:23 #1
GetDay = DatePart(\"w\", TheDate)

så får du et tal i getday:

1 = søndag
2 = mandag
3 = tirsdag
osv

dna
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. februar 2001 - 09:24 #2
Jeg vil ikke ha point for denne !!!!
Men her er et udsnit fra doc.:
************
Description
Returns a whole number representing the day of the week.
Syntax
Weekday(date, [firstdayofweek])
The Weekday function syntax has these arguments:

Part Description
date Any expression that can represent a date. If date contains Null, Null is returned.
firstdayofweek A constant that specifies the first day of the week. If omitted, vbSunday is assumed.

Settings
The firstdayofweek argument has these settings:
Constant Value Description
vbUseSystem 0 Use National Language Support (NLS) API setting.
vbSunday 1 Sunday
vbMonday 2 Monday
vbTuesday 3 Tuesday
vbWednesday 4 Wednesday
vbThursday 5 Thursday
vbFriday 6 Friday
vbSaturday 7 Saturday

Return Values
The Weekday function can return any of these values:
Constant Value Description
vbSunday 1 Sunday
vbMonday 2 Monday
vbTuesday 3 Tuesday
vbWednesday 4 Wednesday
vbThursday 5 Thursday
vbFriday 6 Friday
vbSaturday 7 Saturday

Remarks
The following example uses the Weekday function to obtain the day of the week from a specified date:
Dim MyDate, MyWeekDay
MyDate = #October 19, 1962#    \' Assign a date.
MyWeekDay = Weekday(MyDate)    \' MyWeekDay contains 6 because
                              \' MyDate represents a Friday.

--------------------------------------------------------------------------------
Er dette et trick spg ????:)
Avatar billede slash Nybegynder
23. februar 2001 - 09:25 #3
En lille stump fra mit site:

aktueldato = datepart(\"w\",formatdatetime(now(),2))
if aktueldato = 1 then
  mindato = \"Søndag\"
elseif aktueldato = 2 then
    mindato = \"Mandag\"
elseif aktueldato = 3 then
    mindato = \"Tirsdag\"
elseif aktueldato = 4 then
    mindato = \"Onsdag\"
elseif aktueldato = 5 then
    mindato = \"Torsdag\"
elseif aktueldato = 6 then
    mindato = \"Fredag\"
elseif aktueldato = 7 then
    mindato = \"Lørdag\"
end if
Response.write mindato
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. februar 2001 - 09:26 #4
hvad sker der med dette spg.
dna er du ikke bange for at blive udråbt som fusker, hvis du får pointsne for denne ????
Avatar billede dna Nybegynder
23. februar 2001 - 09:27 #5
Jeg er sq da ligeglad!! Jeg vil da gerne have så mange point for noget så let...

dna
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. februar 2001 - 09:28 #6
Sådanne spg. stinker. Der må sq snart gøres noget, ved den point politik som eksperten kører.Disse spg. fucker totalt op i tabellerne....
Avatar billede dna Nybegynder
23. februar 2001 - 09:30 #7
Tja... men, det er jo realt nok...! Manden stod nok og skulle bruge det lige nu og her... så banker han lige en masse point af og får også et lynhurtigt svar..

dna
Avatar billede dna Nybegynder
23. februar 2001 - 09:31 #8
Faktisk alle hans point kan jeg se...

dna
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. februar 2001 - 09:33 #9
Jamen det stinker jo helt vildt.
Han kunne finde det hurtigere ved at søge her på eksperten, og havde han oprettet et spg. med bare 100 point, hvade han også fået svaret ligeså hurtigt.....!
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. februar 2001 - 09:36 #10
Hvis jeg var dig, ville jeg frygte for min eksistens her på eksperten. En bruger er oprettet for ganske få dage siden, og smider et spg. med alle sine point i, og du svare på det på under 1 min.
OK Ok jeg kunne nok ha gjort det ligeså hurtigt, men det lugter altså lidt.
Ikke fordi jeg vil anklage dig, for normalt syntes jeg du er fornuftig nok, men....
Avatar billede dna Nybegynder
23. februar 2001 - 09:38 #11
Kasseper: Jeg har dælme brugt meget tid herinde, så hvis folk pludselig begynder at beskylde mig for at cheate... så bliver jeg sq sur!! Jeg svarer på et spørgsmål som jeg har gjort 1000 gange før, og hvis en spasser vil brænde alle hans point af på det lort, så er jeg sq ligeglad! Hvis du kigger lidt på min profil, er det jo ikke ligefrem fordi at jeg sidder og sparer alle mine point op for at komme på nogen Top-noget-som-helst... så det håber jeg sq ikke du tænker om mig...!

dna
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. februar 2001 - 09:42 #12
Ikke for noget, men jeg har måske brugt endnu mere tid i dette forum, og for ganske kort tid siden blev jeg kicket, så jeg ikke kunne logge på. Admin skrev at jeg havde haft flere profiler og overført point. Efter lang snak frem og tilbage kom jeg tilbage, for selvfølgelig var uskyldig.
Så bare fordi man svare på spg. osv. så er det ingen garanti for at anklagerne ikke kan komme.
Jeg tror det ikke om dig, for jeg vil lade tvivlen komme dig til gode, men det er ikke sikkert at alle vil det...!
Avatar billede dna Nybegynder
23. februar 2001 - 09:43 #13
Kig her så:

http://www.eksperten.dk/spm/52048

Er dette efter din mening også snyd !?

dna
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. februar 2001 - 09:49 #14
Som jeg sagde, så tror jeg ikke at du snyder.....!
Men der bør gøres noget ved muligheden for at gi så mange point til så små spg....
Avatar billede littlep Nybegynder
23. februar 2001 - 09:53 #15
det var ikke min mening at bringe nogen i dårligt lys så derfor...
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. februar 2001 - 09:54 #16
Ja, jeg vil ikke diktere hvad du skal gøre, men en ide var måske at gi dna ja for fanden så gi ham da halvdelen, og tag resten selv, eller diskuter det med dna.....!
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. februar 2001 - 09:54 #17
NEJ shit sorry dna......Det var ikke meningen med min kritik
Avatar billede dna Nybegynder
23. februar 2001 - 15:46 #18
aaghhh!!! _INGEN_ point til mig !? DOH!! Det er sq ikke fair...

dna