Avatar billede wreck990 Nybegynder
23. februar 2001 - 08:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lana numre i Windows 2000.

På en Windows NT 4.0 PC med TCP/IP og NetBEUI kan man styre hvilket lana nummer NetBeui lægger sig på i...
ControlPanel --> Network --> Services --> Netbios interface.
Dette er nødvendigt når man anvender ældre applikationer der kræver kommunikation mod serveren med NetBEUI på lana0.
Det kan fungere hvis man opgraderer en NT 4 maskine med de rette indstillinger, og så efterfølgende ikke piller ved netværksindstillingerne.
Dette er dog ikke acceptabelt, så spørgsmålet er: Hvordan styrer jeg NetBEUI til lana0 efter en nyinstallation med både TCP/IP og NetBEUI, og hvordan kan jeg senere rette det til hvis TCP/IP har lagt sig på lana0.

En rigtig grim en, men der er 400 på spil.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. februar 2001 - 12:21 #1
et forsigtigt skud..har du prøvet registreringsdatabasen?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2001 - 12:26 #2
Rettelserne foretages i Protocol.ini filen :)

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2001 - 12:27 #3
Et klip fra min:
[network.setup]                    ;Network identification section
version=0x3110                    ;Client version number
netcard=ms$elnk16,1,MS$ELNK16,1    ;Associates network adapter with driver
transport=ms$ndishlp,MS$NDISHLP    ;Identifies transports
transport=ms$nwlink,MS$NWLINK      ;
lana0=ms$elnk16,1,ms$nwlink        ;Associates LANA number with IPX/SPX driver
lana1=ms$elnk16,1,ms$ndishlp      ;Associates LANA number with NDIS helper

Avatar billede wreck990 Nybegynder
23. februar 2001 - 15:54 #4
Har brugt timer på at finde noget i registreringsdatabasen. No luck yet.

Sidder med 2 PC\'ere en opgraderet fra NT4 og en ren nyinstalleret W2000. Ingen af dem har en protocol.ini fil.

Ellers tak for indsatsen.

PS Nanoq, er din PC opgraderet fra 95/98/ME til W2000, det kan måske forklare protocol.ini filen. Den ligner til forveksling den 3COM etherlink protocol.ini der benyttes ved DOS netværk.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. marts 2001 - 20:29 #5
Hej
Her er lige det du søger http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q265/8/61.ASP
Der er et link midt på siden til at downloade en LanA Configurator
Avatar billede nopper Praktikant
04. marts 2001 - 22:20 #6
Har du prøvet at afinstallere alt netværk på w2k og derefter kun installeret NetBEUI og startet det program som du skal bruge NetBEUI til.
Jeg bruger den fremgangsmåde til Navi som er placeret på en server der kun bruger NetBEUI, når det er gjort kan du installere resten af protokollerne, og den vil stadig huske hvilke lana den skal bruge.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2001 - 06:53 #7
Control Panel -> Network and Dail Up Connections -> (menuen) Advanced -> Advanced Settings.

Der??