Avatar billede stonejunkie Nybegynder
15. juli 2004 - 20:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne skrivebeskyttelse af mappe.

Hej,

Jeg har et problem som næsten er ved at drive mig til vanvid.
Jeg har nogle mapper i min Dokumenter mappe, som jeg ikke kan fjerne skrivebeskyttelsen på. Når jeg højreklikker på mappen og vælger egenskaber er der en gørn firkant i det felt hvor man normalt kan sætte/fjerne et flueben. Når jeg så fjerner firkanten og trykker OK er skrivebeskyttelsen stadig slået til næste gang jeg checker.

Jeg har fundet forskellige svar på nettet omkring dette problem. Bl.a. med Attrib kommandoen i kommandopromten. Men uden held.

Jeg køre med windows XP pro, og FAT32.

Mappen ligger i min Apache web-server mappe, har det nogen betydning?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
15. juli 2004 - 20:39 #1
Har du et script på din webserver der måske skriver til mappen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 20:40 #2
Husk at fjerne det på selve dokumentermappen - der arves i den mappe og det er oppefra - så hvis dokumenter mappen er skrive beskyttet er de unerliggende mapper også.
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
15. juli 2004 - 20:44 #3
Jeg har lige fundet ud af at alle Dokumenter's undermapper er skrivebeskyttet, så jeg tror ikke det har noget med web serveren at gøre.

Jeg prøvede at ændre skrivebeskyttelsen på selve dokumenter mappen, men lige lidt hjalp det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2004 - 20:52 #4
ahh...

C:\Documents and Settings - det er selvfølgelig denne jeg talte om - sorry for forvirringen.

Fjern skrivebeskyttelsen på C:\Documents and Settings og sig ja til også at fjerne på underliggende mapper og filer.
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
15. juli 2004 - 20:59 #5
Hmm det hjælper heller ikke.

Det skal lige siges at jeg har flyttet distinations mappen for  Dokumenter til mit D drev men det skulle jo ikke gøre nogen forskel.
Avatar billede marzman Nybegynder
15. juli 2004 - 21:28 #6
luk din apache og slet den åben der efter igen... tror det hjælper...
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
15. juli 2004 - 21:32 #7
Nej desværre, det hjælper heller ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2004 - 22:18 #8
Hvilke brugere står under sikkerhed ? (under egenskaber for mappen) er alle iblandt ? hvis ja så er det derfor at den ikke gemmer dine indstillinger.
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. juli 2004 - 22:56 #9
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
16. juli 2004 - 13:34 #10
Screen_brille jeg er ikke sikker på hvad du mener. Når jeg klikker på egenskaber for mappen -> Deling så er der 2 muligheder enten Lokal deling og sikkerhed hvor det er muligt at gøre mappen privat (hvis man køre NTSF ikke?) og så er der Netværks deling og sikkerhed hvor jeg kan dele mine mapper, men jeg deler ikke nogle mapper...

Til CP1, så har jeg læst det Microsoft har skrevet men det har ikke hjulpet mig.
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. juli 2004 - 14:35 #11
okay,hvis ikke det hjælper er jeg blank :/
Avatar billede php3star Nybegynder
20. juli 2004 - 19:13 #12
Hejsa... Jeg har det samme problem! Men det er ikke kun min xammpmappe..
det er alle filer paa harddisken og dem har jeg 3 af. Jeg kan ikke fjerne skrivebeskyttelsen  :-/  Troede foerst at det var apache der goer det.
Men hvis det er ved alle filer saa kan jeg ikke rigtig tro det... proever at finde ud af noegt.
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 00:51 #13
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
12. april 2007 - 08:29 #14
lukker post...