Avatar billede groth28 Nybegynder
15. juli 2004 - 20:00 Der er 4 kommentarer

Ingen adgang til Access point. DI-514

Jeg har købt en D-Link DI-514 router og access point og et D-Link DWL 610 PC Card.
Men nu er det at jeg ikke kan se AP´et, og prøver jeg at forbinde mit kabel modem til AP og et alm RJ 45 fra comp til AP, så er der ingen gennemgang til nettet. IE siger registrere proxy indstillinger, jeg har prøvet alt hvad jeg kan finde på, men intet virker, er der nogen der kan hjælpe ville det være rart.
Jeg kan ikke finde AP´et via trådløs, men jeg kan komme ind til opsætningen via RJ 45. Men jeg har sat det op som det står beskrevet, men det virker ikke. Jeg er ved at rive alt ud af væggen og smide det i svinninge å.
Avatar billede kenp Novice
15. juli 2004 - 21:20 #1
hvis du forbinder direkte mellem computer og AP skal du bruge et krydset kabel! (hgvis det kun er et AP, ellers med et alm kabel og til en LAN port)og det med at komme ind i konfigurationen der skal du ændre din ip-adresse manuelt på din computer til f.eks. 192.168.0.5 også forbinde til ip-adressen http://192.168.0.254 som skulle være adressen på dit AP.

Men det er ikke sikkert du vil få det til at køre på nettet, da problemet kan være at du ikke har nok ip-adresser.
Avatar billede groth28 Nybegynder
15. juli 2004 - 21:37 #2
Jeg har nu fået adgang til Routeren/AP men der er intet trådløst net at finde, jeg har ændret preample til long og slået dhcp fra og ingen WEP, men der er intet at gøre. I windows (XP) har jeg sat den fra til at konfigurere mit trådløse netværk, og bruger Dlinks eget Air utility, men ak nej, det lader til at dette er mit nemesis, for alt hvad der bliver prøvet virker ikke.
Avatar billede kenp Novice
15. juli 2004 - 21:42 #3
først go fremmest så starte med at slå DHCP til!
preample burde ikke være nødvendig at pille med!
har du pillet ved SSID hvis ja så skal du jo også rette det på dit netkort.
hvis du ahr slået mac-filtrering til så slå også det fra.
Avatar billede me26 Nybegynder
25. juli 2004 - 03:06 #4
det er ikke tilfældig vis webspeed du har for så skal du slukke dit modem og åbne din browser og taste siden http://servic.webspeed.dk  og der efter taste bruger nummer og kode og trykke ok et par gange så har den opdatert at der er sat nyt udtsyr på (du skal selvføldig tænde modem og ap inden du kan sige ok osv)  virker kun ved tdc webspeed