Avatar billede avest Nybegynder
15. juli 2004 - 16:59 Der er 9 kommentarer

Ekstra <br> i mit RichTextFelt som gemmes som HTML/MIME

Når jeg gemmer mit dokument placerer notesklient et <br> i starten af alle mine felter. Hvordan undgår jeg det ?

Når dukementet har været åbent og gemt flere gave ser det jo sådan ud:

<br><br><br><br>Tekst

Det er da noget rod.
Avatar billede jogii Nybegynder
15. juli 2004 - 20:09 #1
Det er et kendt problem med Notes som er fejlmeldt til IBM. Jeg ved ikke hvornår det vil blive løst.
Avatar billede avest Nybegynder
16. juli 2004 - 08:07 #2
Hmmm, nå så må jeg jo indsætte noget kode som fjerner det. Noget rigtig rod.
Avatar billede avest Nybegynder
16. juli 2004 - 10:10 #3
D
Avatar billede avest Nybegynder
16. juli 2004 - 10:11 #4
Det var lidt vanskeligere end jeg jeg regnede med. Nogen som kan hjælpe med at fjerne det ekstra <br>
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
16. juli 2004 - 11:27 #5
Kan du ikke tage udgangspunkt i din " htmlstring = mime.ContentAsText" fra før og så siger et andet i retning af

orgHtmlString = mime.ContentAsText
newHtmlString = right(length(orgHtmlString)-4)
item = newHtmlString
Avatar billede avest Nybegynder
16. juli 2004 - 11:37 #6
If item.type = 25 Then  ' Hvis Mimefelt
  htmlstring = (GetHTML(item))
  If Mid(htmlstring,3,4) = "<br>" Then
    htmlstring = Right(htmlstring,Len(htmlstring)-6)
  end if

Så har jeg fjernet <br> og to underlige tegn som åbenbart står forna. Men jeg kan ikke få placeret den nye tekst tilbage i feltet.

Hvis jeg opretter et nyr felt kan jeg ikek fortælle notes at der er tale om et Mime felt. Må rode noget mere med det på mandag.

itemname = item.name
Call item.remove()
Set item = New NotesItem(doc,itemname,htmlstring)
Avatar billede avest Nybegynder
19. juli 2004 - 10:22 #7
Hmmm, jeg har stadig ikke fundet nogen løsning.

Gode idéer søges
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
19. juli 2004 - 10:56 #8
Har du prøvet at lægge htmlString ind som MIME entity i stedet for, ved hjælp af "Call notesMIMEEntity.SetContentFromText( stream, contentType, encoding )"

Vær dog obs på: "This method is new with Release 6."
Avatar billede avest Nybegynder
19. juli 2004 - 11:44 #9
Pokkers! Jeg sidder med R5