Avatar billede nikolaj_jorgensen Nybegynder
15. juli 2004 - 12:09 Der er 10 kommentarer

Værktøjsliniernes placering

Jeg har på et tidspunkt oprettet en værktøjslinie som nu er umulig at slette. Jeg kan skjule den, men ikke slette den, hverken via Excels "Tilpas"-funktion eller via en makro (Toolbars("Data Selection").Delete).

Jeg ved at Excel ikke gemmer værktøjslinierne sammen med selve regnearkene ... hvor ligger de så ?

Er der registreringsdatabasen jeg skal drible rundt i ... eller er det blot på disken ?
Avatar billede kabbak Professor
15. juli 2004 - 12:12 #1
I excel, højreklik på menulinien, vælg tilpas, find din værktøjslinie, vælg slet
Avatar billede kabbak Professor
15. juli 2004 - 12:13 #2
eller ved makro

Application.CommandBars("DinBar").Delete
Avatar billede nikolaj_jorgensen Nybegynder
15. juli 2004 - 12:57 #3
Som beskrevet i min tekst har jeg - uden held, forsøgt begge dele.

Når jeg kører:
=> Application.CommandBars("Data Selection").Delete
eller
=> Toolbars("Data Selection").Delete

så slettes værktøjslinien ganske vist, men når jeg åbner filen kommer værktøjslininen tilbage.
Avatar billede kabbak Professor
15. juli 2004 - 13:03 #4
så ligger den nok som makro i filen, og indsætter sig selv.
Har du gemt filen igen efter at den er fjernet. ?

Du har ikke noget automatisk til at ligge i person.xls
Avatar billede kabbak Professor
15. juli 2004 - 13:07 #5
I excel, højreklik på menulinien
vælg tilpas
Vælg vedhæft
kan du se den i højre side
vælg den og sig slet
Avatar billede nikolaj_jorgensen Nybegynder
15. juli 2004 - 13:17 #6
Det med at gå via vedhæftkommandoen hjalp faktisk, jeg tror sørme den er slettet nu. I mellemtiden fandt jeg følgende på følgende adresse:

=> http://www.the-it-mercenary.com/forums/Help/posts/542.html

"Found the problem and solved it! Problem was every time I tried to start Excel it crashed and I got the error message Excel caused a general protection fault in module user.exe. It was a corrupt XLB file and the path and file name was C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Excel\Excel.xlb. The solution was to rename the file to something else, after which it immediately worked beautifully. The purpose of the file was for personalized tool bars. The Excel help described it as follows:

Customized toolbars (Excel.xlb)
[NL]Root\OS\Profiles\User_name\ApplicationData\Microsoft\Excel

Da jeg omdøbte Excel.xlb blev alle min opsætninger for værktøjslinier sat tilbage til det oprindelige (min .xlb-fil lå dog et andet sted). Så jeg fandt dermed også placering af info om tilpassede værktøjslinier i Excel.

=> Kabbak
Tak for hjælpen.
Avatar billede nikolaj_jorgensen Nybegynder
15. juli 2004 - 13:19 #7
Høps ... jeg kom til at afvise mit eget svar ... det var ikke meningen, jeg troede blot at jeg havde mulighed for at ændre det til en kommentar. Er ny herind og skal lige gennemskue systemet.
Avatar billede kabbak Professor
15. juli 2004 - 13:20 #8
jeg smider et svar ;-))
Avatar billede kabbak Professor
25. januar 2006 - 22:15 #9
marker mit navn og tryk accepter
Avatar billede kabbak Professor
04. maj 2008 - 23:40 #10
lukketid