Avatar billede acp Nybegynder
15. juli 2004 - 11:42 Der er 10 kommentarer

Fejl Nummer 13516 og 13512

Hej med jer,

Jeg har 2 Windows2003 Standard Server, som kører DC i et AD, hvis jeg kigger i event viewer på den sekundære DC, så kan jeg se under "File Replication Service" følgende eventID 13512 og 13516, sådan som jeg læser det så ser det ud til at mine Servere ikke kan replikere med hinanden?

Det skal sige at der ingen fejl på den Primære DC

Nogle de har en ide til hvad dette kan være?

Hvis jeg fjerner netstikket fra den Primære DC så kan brugere heller ikke logge på den sekundære DC

-Anders.
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2004 - 14:07 #1
Det burde nu også stå i event loggen på DC1 (der er ingen primære og sekundære DC som sådan, der er en DC med FSMO rollerne, se nærmere her http://www.computerperformance.co.uk/w2k3/W2K3_FSMO.htm ) har du DNS installeret på begge DCer ? (ellers vil klienterne ikke kunne vide at DC2 har noget at skulle have sagt ved nedetid på DC1)
Avatar billede acp Nybegynder
15. juli 2004 - 20:20 #2
DNS er installeret på begge DC'er, den der har DSMO rollerne pt. er DC1! Overtager DC2 selv rollerne hvis DC1 dør?

-Anders.
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2004 - 22:09 #3
Den overtager ikke rollerne hvis DC1 dør, men der er en måde man kan tildele maskinen rollerne i tilfælde af at den DC der har rollerne dør (kan ikke lige huske KB artikel nummeret men kan findes hvis det er).

Jeg ville demote DC2 (kør DCPROME på den), og så sikre mig at DNS kører på DC2 inden jeg kørte DCPROMO igen på DC2, det har hjulpet de gange hvor jeg har haft problemer i den forbindelse (den user du angiver under DCPROMO, har han domain, schema admin, og enterprise admin rettigheder) ?
Avatar billede acp Nybegynder
16. juli 2004 - 08:23 #4
Det lugter lidt hvis maskinerne skal være redudante for hinanden, så skal man logge ind på den redudante og bede den om at overtage rollerne??? *** Typisk Microsoft *** :)

Du må meget gerne finde den KB artikel.

Skal jeg kører DCPROME og sikre mig at DNS kører som det skal, kører DCPROMO på den og kører den op som DC på eksiterne Domain? Brugeren jeg har brugt er administrator, den burde jo have alle rettigheder...
Avatar billede screem_brille Novice
16. juli 2004 - 12:11 #5
Det siger jo faktisk sig selv at en maskine ikke bare kan overtage rollerne for sig selv, tænk hvis den ene maskine er lukket ned, pga hardware opgradering, og en anden DC så ser, når nu er DC1 væk, så overtager jeg rollerne, det går ikke *S*

Skal nok finde artikel nr. kan bare ikke blive før i løbet af weekeenden, men eller søg på technet efter FSMO roles recovery (mener jeg).

Ja men det er på DC2 du skal køre DCPROMO (for at lave den til en member server), derefter kontroller at DNS virker på DC2, og kør derefter DCPROMO igen på DC2)
Avatar billede acp Nybegynder
22. juli 2004 - 12:19 #7
screem_brille: Smid et svar, jeg har fået det til at virke...
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 13:54 #8
Kan du ikke få lukket det her spørgsmål ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:53 #9
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 00:58 #10