Avatar billede ogfed Nybegynder
14. juli 2004 - 15:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel i ASP3

Hej

Jeg sidder med et relativt stort og komplekst Excel regnark. Det er meningen at jeg skal kunne tage informationer fra en ASP side over i excel arket, hvor jeg laver de relevante beregninger for derefter at vise dem på min side.

I Excel er der en funktion, hvor man kan udgive som web side, men det bliver meget hurtig tungt at køre, da mit regneark er meget stort. Desuden er denne løsning blot en slags visning af excelarket og ikke en egentlig integration med min ASP side.

Jeg har også fundet ud af at man i ASP kan lave en data connection til et excel ark med en "select * from <dataområde>", hvilket er et skridt på vejen, men jeg mangler at kunne opdatere data i regnearket. Det virker som om, det kun findes en select statement og ikke insert og update statements.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?

/ogfed
Avatar billede goat Nybegynder
14. juli 2004 - 22:43 #1
Hvis jeg forstår dig korrekt, vil du gerne kunne skrive data fra en ASP side til et Excel regneark, foretage en beregning på disse data, for derefter at vise resultatet i en (anden) ASP side - er det rigtigt ?

Hvis det er, kan det skam godt lade sig gøre...

GoatMan
Avatar billede ogfed Nybegynder
15. juli 2004 - 00:39 #2
Ja, det er helt rigtigt forstået :-)
Avatar billede ogfed Nybegynder
15. juli 2004 - 14:39 #3
Jeg har fundet ud af hvordan man gør. Jeg bruger rs.update og det fungerer fint.

Næste problem er at jeg skal have lavet en beregning i excel på baggrund af input dataen. Problemet er dog, at cellen i excel ikke opdateres inden jeg trækker den ud til ASP siden. Hvis jeg manuelt åbner filen op er cellen opdateret, men jeg har en idé om det sker i det øjeblik jeg klikker på filen. Er der en mulighed i ASP for, at opdatere excel filen så alle værdier er korrekte??

Formålet er nemlig at benytte de beregninger excel laver, med input fra en ASP side  og output til en ASP side.

/ogfed
Avatar billede ogfed Nybegynder
16. juli 2004 - 09:39 #4
Jeg lukker og henviser til spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/520373