Avatar billede ostergaard Nybegynder
14. juli 2004 - 13:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

konverter DVD+R til DVD-R

hej

kan jeg konvertere en DVD+R til en DVD-R? Og hvordan?

jeg arbejder på Mac

jeg har optaget en video fra VHS til DVD+R på en Phillips DVD-brænder, men vil nu gerne have det på en DVD-R (som DVD-brænderen, der er tilsluttet VHS’en ikke understøtter) - så jeg må vel have den igennem computeren…?
Avatar billede tued Nybegynder
14. juli 2004 - 14:02 #1
Du skal finde en computer der kan læse en dvd+r skive. Kunne være din mac.
Så skal du rippe den (lave et image, prøv med Toast) og derefter brænde den med en dvd-r brænder.

Du kan også nøjes med kun at rippe videoen fra dvd og derefter brænde.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
14. juli 2004 - 14:02 #2
ja det kræver ihvertilfælde en brænder der understøter DVD-R , men så er det også "bare" at lave en kopi
Avatar billede tued Nybegynder
14. juli 2004 - 14:06 #3
Har du selv en dvd-r brænder eller bare et dvd drev ??? ???
Bruger du toast til at brænde med ???
Avatar billede ostergaard Nybegynder
14. juli 2004 - 14:17 #4
jeg har lige installeret det nye drev fra LG (12x brænding af både DVD +R og -R - så der burde ikke være nogle problemer - men det er der desværre :( - i hvert fald når jeg prøver at brænde en kopi direkte (har 2 DVD drev i min G4) jeg har dog ikke prøvet at lave et image først - det prøver jeg lige…
Avatar billede tued Nybegynder
14. juli 2004 - 14:19 #5
hvis det ikke virker at lave et image først bliver du jo nok nød til at "rippe" selve dvd'en.
Avatar billede ostergaard Nybegynder
14. juli 2004 - 14:43 #6
jeg får en fejlmeddelse når jeg prøver at brænde min ripning "Could not record the disc because of a Mac OS error. Result Code = -18775"???
Avatar billede ostergaard Nybegynder
14. juli 2004 - 14:43 #7
jeg har rippet DVD’en med DVD2oneX
Avatar billede tued Nybegynder
14. juli 2004 - 14:44 #8
ok, kan du ikke lave et image ??? Altså med toast ???
Avatar billede ostergaard Nybegynder
14. juli 2004 - 14:50 #9
nej, toast kan ikke se disken… :( hverken i det ene eller andet drev…
Avatar billede tued Nybegynder
14. juli 2004 - 14:51 #10
Ok, underligt.

Kan Mac OSX se disken ???
Hvis OS'et kan, burder toast også kunne. Eller er det også muligt at lave et image med osx
Avatar billede ostergaard Nybegynder
14. juli 2004 - 15:10 #11
OSX kan godt se disken - hvordan laver jeg et image med OSX? :)
Avatar billede tued Nybegynder
14. juli 2004 - 15:13 #12
du kan bruge et program der ligger i mappen: "Applications/Utilities/Disk et eller andet"

Det kan.
Du burde også kunne lave et disk image i toast når osx kan se dvd'en.
Tror det er nok hvis du laver et "device copy" og så vælge din dvd hvor efter du gemmer det som et disk image, kan du gøre under file.