Avatar billede thunderspike Nybegynder
13. juli 2004 - 19:43 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsfarven på ikonnerne !

Hej

Jeg har haft lidt startproblemer med Windows XP og nu er baggrundsfarverne på ikonnerne (alle steder:Skrivebord, i mapperne mm.)grønne (Den grønne Windows Cyan farve) i stedet for "gennemsigtig". Ifølge en kollega er det ikke ved indstillingen af skærmen dette skal rettes, men han kunne ikke huske, hvor det er man ændrer dette. Please help. Jeg er ret træt af den grønne farve.
Avatar billede joryje Nybegynder
13. juli 2004 - 19:48 #1
Gå ind i Skærmindstillinger->Udseende og scroll ned til Skrivebord i rullepanelet Elementer. Til højre kan du nu vælge en ny farve.

/Jonas
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 19:53 #2
Højreklik denne computer - egenskaber - avanceret - klik på indstillinger under ydeevne - sæt vinge i "brug skygger til ikoner på skrivebordet"
Avatar billede joryje Nybegynder
13. juli 2004 - 19:55 #3
Vælg derefter vindue og vælg hvid!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 19:57 #4
joryje> MON ikke spørger gerne vil have dem gennemsigtige igen? ;)
Du giver en løsning på en anden farve, men det er ikke det han efterlyser ;)
ref: "Jeg har haft lidt startproblemer med Windows XP og nu er baggrundsfarverne på ikonnerne (alle steder:Skrivebord, i mapperne mm.)grønne (Den grønne Windows Cyan farve) i stedet for "gennemsigtig"."
Avatar billede joryje Nybegynder
13. juli 2004 - 20:02 #5
John Stigers> Ja, det jeg skriver er hvordan han ændre til en anden farve på skrivebord (der står jo at den gørnne farve også er på skrivebordet), han kan jo selv vælge hvid!
Derefter står der hvordan han skifter til hvid (gennemsigtig) i vinduerne, i min kommentar!
Avatar billede joryje Nybegynder
13. juli 2004 - 20:03 #6
Tilføjelse: Hvis det er hvid han altså vil have på skrivebordet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 20:08 #7
prøv lige dit forslag selv!

(husk lige at gøre som jeg skriver - her skal du så FJERNE vingen... og gør så som du selv skriver - det er forkert!)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 20:12 #8
joryje> jeg har lige fulgt din opskrift: http://frip.dk/hotpop/Hvid.JPG
Avatar billede joryje Nybegynder
13. juli 2004 - 20:14 #9
Før jeg skrev mit forslag efterprøvede jeg det, og mærkeligt nok, virkede det!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 20:15 #10
Mystisk - nå nu har spørger 2 forslag som han kan afprøve ;)
Avatar billede thunderspike Nybegynder
13. juli 2004 - 20:45 #11
Tak for hjælpen. Så er jeg tilbage i samme baggrundsfarve som normalt.
Avatar billede joryje Nybegynder
13. juli 2004 - 20:49 #12
John Sti(n:-P)gers> Nå ja, jeg kan da godt se mit forslag ikke virkede:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 21:01 #13
thunderspike> øøhh.... måske du lige skulle formulere spørgsmålet korrekt næste gang - du skriver at farverne på ikonerne er grønne i stedet for gennemsigtige - altså skulle det vel være gennemsigtig baggrund?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 21:02 #14
joryje> hehe - spørger accepterede vist forkert svar - man kan ikke få gennemsigtig baggrund ved at sætte farven til hvid - logisk nok ;)
Avatar billede joryje Nybegynder
13. juli 2004 - 21:03 #15
Der findes jo ikke nogen "gennemsigtig-farve"!
Avatar billede joryje Nybegynder
13. juli 2004 - 21:06 #16
Derfor tænkte jeg at gennemsigtig måtte være hvid!
Jeg kunne sagtens forstå spørgsmålet, og det er jo ikke første gang du misforstår et:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 21:06 #17
nemlig ikke - derfor skal min fremgangsmåde bruges, ellers kan de ikke blive gennemsigtige
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 21:08 #18
joryje> misforstår? heldigvis er det uhyre sjældent min egen skyld at det misforstås af mig selv - de fleste gange er det fordi folk ikke kan finde ud af at skrive grammatisk korrekt dansk :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 21:08 #19
Og det indlæg var ikke grammatisk korrekt ;)
Avatar billede joryje Nybegynder
13. juli 2004 - 21:10 #20
Ja, det har du ret i, men skal vi ikke bare stoppe nu...?:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 21:11 #21
Jo lad os det - så venter jeg lige på svar fra thunderspike
Avatar billede thunderspike Nybegynder
13. juli 2004 - 21:22 #22
Jeg kan godt se, at teksten ikke er for god rent grammatisk, men jeg synes egentlig at det var lidt svært at beskrive, så det blev forståeligt. Men det skulle selvfølgelig være en hvid baggrund. Tak for dit svar alligevel John Stigers.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2004 - 21:27 #23
Måske dit spørgsmål skulle have lydt:
"Jeg har haft lidt startproblemer med Windows XP og nu er baggrundsfarverne på ikonnerne (alle steder:Skrivebord, i mapperne mm.)grønne (Den grønne Windows Cyan farve) i stedet for hvid. Ifølge en kollega er det ikke ved indstillingen af skærmen dette skal rettes, men han kunne ikke huske, hvor det er man ændrer dette. Please help. Jeg er ret træt af den grønne farve."

Så kan man jo se at den skal være hvid- (hvilket btw var et 100 heldigt skud når den netop SKULLE være hvid...)