Avatar billede ujo33 Nybegynder
13. juli 2004 - 14:58 Der er 2 kommentarer

OsCommerce's sendmail scripts

Jeg har problemer med min OsCommerce butik. Butikken kører fint, undtagen mail funktionen. F.eks. når jeg prøver at sende via kontakt formularen så siger den at den er sendt ! Men jeg får aldrig mailen.
Jeg har snakket med min Internet udbyder og han siger at deres server kører ikke som de andre servere. Hvis kontaktformularen skal virke så skal jeg definere scriptet på denne URL mail.greennet.gl og smtp.greennet.gl.
Hvordan gør man ELLER hvor ligge denne script der skal redigeres ?

MVH

Ujo
Avatar billede kare Nybegynder
13. juli 2004 - 15:40 #1
I OsCommerce kan du i admin-interfacet vælge at sende mails via en SMTP-server - jeg tror det er det din udbyder mener.
Det direkte link til det rigtige sted i admin er nogenlunde dette:
http://[domaene.dk]/admin/configuration.php?gID=12
- det er i en standard v2ms2.

/Kare
Avatar billede kare Nybegynder
13. juli 2004 - 15:41 #2
PS: serveren mail.greennet.gl er til modtagelse af mails, hvilket ikke skal ske i din OsCommerce og det kan du blot se bort fra.

Kare