Avatar billede arj79 Nybegynder
13. juli 2004 - 10:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

flere domæner på samme ip.

hej jeg har en server der køre win2000 server jeg på nuværende tidspunkt køre en side fra. jeg vil meget gerne køre flere hjemmesider med forskællige domæne navne på samme server, og samme ip(80.166.72.18). hvordan gør jeg det????? jeg går ud fra jeg skal bruge noget nat eller noget i den retning.
Avatar billede gchris5 Praktikant
13. juli 2004 - 10:53 #1
Gøres i IIS udfra URL'en
Avatar billede gchris5 Praktikant
13. juli 2004 - 10:53 #2
og/eller port
Avatar billede groenaert Novice
13. juli 2004 - 10:59 #3
For at benytte flere web-domæner på samme IP skal du bruge host-header.
Når du opretter et nyt websted skriver du blot www.domæne.xx i host headeren. Hvis du ikke selv har DNS servere kan du benytte DNS hosting hos en ekstern leverandør, f.eks. Gratis DNS, DanDomain, Jirty Computers og mange flere. Her får du dem til at pege domænet over på din IP.
Avatar billede screem_brille Novice
13. juli 2004 - 11:56 #4
Jeg går ud fra du kører din egen DNS server samtidigt, så opretter du en CNAME host fil der peger på FQDN på den maskine som web serveren kører (CNAME skal være det domæne navn som brugere skal tilgå. f.eks mit.domæne.dk) under host name i IIS skriver du så mit.domæne.dk , og så virker det.
Avatar billede arj79 Nybegynder
13. juli 2004 - 12:25 #5
nej jeg har ikke noge DNS server. jeg bruger wannafind.dk server.
Avatar billede groenaert Novice
13. juli 2004 - 13:39 #6
Så skal du blot bruge host-headers til domænerne og få oprette DNS hosting ude i byen, der peger på din IP adresse. Hvis du ikke hoster mails er det blot DNS pegepinde på www.domæne.xx der skal pege mod din IP og lad udbyderen have mail delen.
Avatar billede screem_brille Novice
13. juli 2004 - 22:24 #7
Ulempen med at have DNS hosting ude i byen er bare at man ikke selv (normalt) kan oprette sub domæner, det kan man hvis man har sin egen DNS server..
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 13:53 #8
Kan du ikke få lukket det her spørgsmål ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 00:35 #9
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede zondo Nybegynder
09. november 2005 - 12:17 #10
Så er der fundet en løsning på dine bøn'er http://www.midxpand.be/iisadmin, og så er det for "FREE", koster dig bare lidt points..!!!

Hilsen
Rasmus Hermann
Malberg Design
Avatar billede arj79 Nybegynder
01. februar 2007 - 17:14 #11
LUK
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 17:40 #12
hvad var svaret så ?