Avatar billede cpccorp Juniormester
13. juli 2004 - 01:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør man for at få flere points

Jeg begynder at mangle points, men jeg får sjældent points selv. Hvad gør man
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. juli 2004 - 01:56 #1
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2004 - 08:45 #2
Det er nøgagtig det samme som med penge: har man ikke nok, tjener man nogle flere, eller bruger mindre.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 09:12 #3
cpccorp >> Du kan godt låne en tusse af mig :-)
Avatar billede cpccorp Juniormester
13. juli 2004 - 11:10 #4
Jeg har også en profil vd solutions2all.dk der syntes point niveauet eller trangen til at tjene point at være mindre, for der har jeg brugt færre points til tilsvarende spørgsmål
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 14:18 #5
Der er en uskreven regel om at spørgsmål om brugen af Eksperten er gratis, så der har du 15 point mere ;-)

Min erfaring herinde er, at de fleste ikke ser nævneværdigt på pointsummen, når de vælger at hjælpe i et spørgsmål. Så længe du ikke virker som om du prøver at misbruge systemet. Så i stedet for at tilbyde mange point, er det meget smartere at formulere spørgsmålet (og især overskriften) bedst muligt.

Hvis et spørgsmål er dårligt formuleret, så er det tit, jeg bare ignorerer det fuldstændigt - især hvis det virker som om spørgeren ikke er til at hive de nødvendige oplysninger ud af, eller hvis det virker som om spørgeren bare vil have folk til at lave arbejdet og ikke er interesseret i at lære noget selv.
Avatar billede cpccorp Juniormester
13. juli 2004 - 14:37 #6
Når jeg bruger eksperten.dk er det efter at indtil flere søgninger på nettet ikke har givet det resultat som jeg kunne ønske eller bare derhen ad, så spørger jeg, så kan det godt være at jeg bør skrive at jeg har søgt, fo tit henvises der bare til en side hvor jeg har været.
Avatar billede exp Juniormester
13. juli 2004 - 19:39 #7
Jeg er helt enig med sandbox her - for mig er pointsummen fuldstændig ligegyldig. Virker spørger seriøs, så hjælper jeg gerne.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 21:08 #8
Der er forresten også folk, der er endnu mere ligeglade med point. Erik Jacobsen blev træt af at folk bød absurde pointtal (100-200) på småting, så nu tager han slet ikke imod point mere. (Det er sådan jeg har opfattet hans begrundelse.) På trods af det, besvarer han stadig en hel del spørgsmål, og hjælper ganske mange brugere her. Hans aktivitetsniveau er ikke mindsket fra den gang, han tog imod point (og der tjente han så mange, at han stadig ligger på den absolutte top 10 på forsiden.)
Avatar billede freehelp Praktikant
13. juli 2004 - 21:50 #9
Enig med jer - problemet er bare når man så selv skal bruge point for at oprette spørgsmål :)

Så er det jo rart at have lidt på kontoen :))

//Freehelp
Avatar billede freehelp Praktikant
23. august 2004 - 12:15 #10
Du kan starte med at lukke her igen - så har du yderlige 15 mere :D
Avatar billede cpccorp Juniormester
21. maj 2005 - 13:39 #11
Lukker så