Avatar billede mila Nybegynder
12. juli 2004 - 18:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TDC bredbånd og Cisco 827

Hey,

Jeg har en Cisco 827 liggende, som jeg gerne ville bruge på min TDC bredbånd forbindelse. Det modem der allerede sidder på forbindelsen er et Speedstream 5100.

Er der nogen der ved om jeg kan bruge 827'erns ATM interface, samt, hvis man kan, hvilken encapsulering det skal køre?

/Mikkel
Avatar billede kenp Novice
12. juli 2004 - 21:30 #1
du kan ikke bruge 827 ATM interface, hvis du ikke har en ATM forbindelse i forvejen!
Avatar billede mila Nybegynder
13. juli 2004 - 00:42 #2
Kenp, det er selvfølgelig rigtigt. Men er speedstream 5100'eren ikke netop et ATM/AAL modem? Jeg forsøger mig netop med AAL5SNAP encap på atm interfacet på Cisco routeren..

Fortæl endelig hvis du ved mere, eller hvis jeg tager fejl.

/Mikkel
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2004 - 10:04 #3
jo det er et modem! men det fås jo både som ethernet og atm forbindelse! normalt hvis man har atm, så logger man også på nettet via et brugernavn og kode (ihvertfald hos mange)
Avatar billede mila Nybegynder
13. juli 2004 - 19:28 #4
kenp, jeg har fundet ud af at min forbindelse er Ethernet terminieret. Det viser sig at gamle tdc adsl forbindelser kan være atm terminerede, men altså ikke den jeg har.

Hvis du vil have point, så svarer du bare..
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2004 - 19:57 #5
det gør jeg så.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2004 - 19:57 #6
.
Avatar billede mila Nybegynder
14. juli 2004 - 08:06 #7
sådan
Avatar billede mila Nybegynder
14. juli 2004 - 08:08 #8
gee - hvad det jeg ikke fatter her. Jeg trykker på accepter men intet sker..
Avatar billede kenp Novice
14. juli 2004 - 08:08 #9
du skal marker mit navn først ;)
Avatar billede mila Nybegynder
14. juli 2004 - 08:10 #10
Okay - så vælger jeg dit ud af alle det ene svar :)

Logik for eksperter :)
Avatar billede kenp Novice
14. juli 2004 - 21:15 #11
*G* ja du er ikke den eneste som syntes det er irreterende