Avatar billede sv Nybegynder
22. februar 2001 - 17:04 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

400+ mails med jmail uden ms pickupdir dvs. uden nq

Er der nogen måde hvorpå jeg kan klare <subj> ??
Jeg skal udsende et nyhedsbrev, og blev glad for jmails.nq funktion, men det gik lidt i stå da jeg fandt ud af at scannet ikke tilbød ms pickup dir.
Kan script, server, mailserver etc. klare 400-800 mails uden at gå i stå, eller ligende.
Det skal være brugerspecifikke mails, altså <hej !navn!> osv.
Avatar billede sv Nybegynder
22. februar 2001 - 17:10 #1
Nogen som har en løsning med aspmail som scannet også understøtter er også velkomne...
Avatar billede ares Nybegynder
22. februar 2001 - 17:27 #2
Jeg har tidligere lavet en mailliste med over 600 emails - der køre Jmail... hvis du er interesseret....
Avatar billede sv Nybegynder
22. februar 2001 - 17:28 #3
jeg kan godt selv skrive koden, hvis du kan sige mig hvordan man belaster serveren scriptet etc mindst ved afsendelsen af så mange mails...

icq:54807306
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 17:43 #4
Du skal nok bruge et lidt sjovt system ... Hvis du sender det hele på en gang så går det nok galt.

Men hvis du laver en loop ting der sender en af gangen går det straks bedre.

Jeg har en løsning hvis du er intresseret men det kommer til at koste flere point ..

Kom med et bud ..
Avatar billede sv Nybegynder
22. februar 2001 - 17:51 #5
loop kan jeg godt lave, men hvordan udskyder man det, så de ikke bliver sendt stortset samtidigt alligvel

for i=0 to antal mailsderskalsendes
\'sendmail etc
next

Avatar billede ares Nybegynder
22. februar 2001 - 17:56 #6
Eller noget i stil med

Do While Not rs.EOF
  Jmail.AddRecipientBCC rs(\"email\")
  Response.write rs(\"navn\") & \",&nbsp;\"
rs.movenext
loop
JMail.Execute
Avatar billede ares Nybegynder
22. februar 2001 - 18:00 #7
Hvis du har mod på selv at lave det kan jeg anbefale Jmails hjemmeside... jeg kan ikke huske URL\'en men den findes...

Ares
Avatar billede sv Nybegynder
22. februar 2001 - 18:34 #8
ares>> Har været der...Kan godt se hvordan man sender mails...
Men en det er jo meningen at hver bruger skulle have en mail med navn, og brugernavn ander personlige ting.

Og vil smtp\'en ikke under(brokke) sig over en mail med 400-800 brugere ?
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 18:39 #9
Lig nogle flere pinot i så skal du få en løsning ...
Avatar billede sv Nybegynder
22. februar 2001 - 23:01 #10
så..
Hvorskal der flere point til at sige mig om det kan klares med en do løkke og en eller anden smart ting fra jmail ?
For hvis det er noget med nq eller sendmail enqu
Avatar billede sv Nybegynder
22. februar 2001 - 23:01 #11
doh...jeg var jo ikke færdig med at skrive...nå...Meningen er vel klar nok..
Avatar billede sv Nybegynder
22. februar 2001 - 23:03 #12
jeg behøver ingen færdig script..
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
22. februar 2001 - 23:46 #13
Nåå nej men hvis jeg får et problem en dag og vil have nogle oplysninger så forventer andre point af mig ...

Du har 2500 sååå 150 ville ikke være helt for kert at forlange ...
Avatar billede sv Nybegynder
22. februar 2001 - 23:52 #14
hvad er det for et socialistisk skattesystem du kører ?? Fordi jeg har 2500 point, og du kan en hemmelighed, skal jeg betale ekstra...
nej vel...Så klarer jeg mig nok uden...
Du kan få 60, hvis du har kan sige mig hvilken metode jeg kan bruge til de mange mails som ikke ligger serveren ned, som ikke gør bruge af nogen for ms Pickup dir eller noget. Og en løkke som tæller og så sender mails ved hver 10 eller 20 holder heller ikke.....
Avatar billede sv Nybegynder
22. februar 2001 - 23:55 #15
og hvis du en dag får et problem som jeg kan hjælpe med en dag skal du få det til ingenting...Mine point kommer fra en meget gammel bruger profil...Jeg har ikke \"tjent\" mange point.

Hvis du stadig mangler den der købmandsting kioskting har jeg faktisk lidt på lager som klarer det med 2x eller 4x og kan nok også klares til kun at bruge mus med dropdownbokse... eller ligende...

Avatar billede inkognito1 Nybegynder
23. februar 2001 - 01:26 #16
ok ... skidt da .. kan bare ikke se hvis dine point ikke betyder noget .. at du ikke vil slippe lidt mere .. men hva pyt ..

..........................................

Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
JMail.ServerAddress = \"smtp.domain.dk\"

midt i koden

JMail.sender = email
JMail.sendername = navn
JMail.Subject = indhold
Jmail.Body = besked
JMail.AddRecipient afsender
JMail.LazySend = true
send = false
            End If

            If (count Mod 1) = 0 Then
                JMail.Execute
                JMail.ClearRecipients
              send = true
            End If
      Response.Flush
            RS.movenext
            count = count + 1
        Loop

osv .......

Det du skal ligge mærke til er:

JMail.LazySend = true
JMail.ClearRecipients
Response.Flush

Med disse får du for det første den virkning at den sender alle unden at spørge serveren først om e-mail adressen eksistere og de sendes enkelt vis sådan at du kan få navn i toppen ect.

Brug JMail.AddRecipientEx rs(\"email\"), rs(\"username\")
Hvis du eksempelvis skal hente navn og e-mail fra basen...

Det her er testet og virker ....

Dog ville nq pickup løsningen klart være at foretrække.

Du kan skifte til mit hotel så vil jeg godt tilbyde dig denne service.(Reklame)

Dette skulle du gerne kunne bruge ...
Avatar billede sv Nybegynder
23. februar 2001 - 08:35 #17
takker....Det var lige præcis det jeg tænkte på ;-)
Jeg vil lige overveje om vi skal bruge et andet hotel til afsendelse af emials, men det er ikke så nemt når db\'en ligger på en anden ;-)

Avatar billede inkognito1 Nybegynder
23. februar 2001 - 13:57 #18
Hvofor ike bar flytte siden .. Scannet er da alt for dyr ...

Hvor mange unikke besøg har i dagligt ?
Avatar billede sv Nybegynder
23. februar 2001 - 18:56 #19
ved det ikke....det er ikke mig som bestemmer det...Jeg er bare ex. konsulent til asp
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
24. februar 2001 - 03:15 #20
Ok ...