Avatar billede carmakiller Nybegynder
12. juli 2004 - 15:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsæt data i MySQL.. fejler

Hey

En underlig fejl.. Jeg har stirret mig blind på denne her og jeg submitter data og det hele går fint bortset fra at alle posterne er tomme.

------Index.php-----------
<form name="book" method="post" action="submit.php">
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" class="small">
<tr>
    <td width="35%" class="small">Navn:</td>
    <td width="65%"><input name="navn" type="text" class="small" size="30" tabindex="100"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="small">Website:</td>
    <td><input name="website" type="text" class="small" size="30" tabindex="120"></td>
</tr>
<tr>
    <td class="small">&nbsp;</td>
    <td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
    <td class="small">Skriv beskeden til:</td>
    <td><select name="modtager" class="small" tabindex="130">
    <option value="">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</option>
    <option value="Ulrich">Ulrich</option>
    <option value="Bastian">Bastian</option>
    <option value="Nadjie">Nadjie</option>
    <option value="Jonas">Jonas</option>
    <option value="Marianne">Marianne</option>
    <option value="Anders">Anders</option>
    </select>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td colspan="2"><hr></td>
</tr>
<tr align="center">
    <td colspan="2" class="small" valign="top">
    <textarea name="message" cols="45" rows="10" wrap="virtual" class="small" title="message" dir="ltr" lang="da" tabindex="140">Skriv din besked her</textarea>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
    <td class="small"></td>
    <td align="right"><input name="Nulstil" type="reset" value="Nulstil"  tabindex="160"><input name="submit" type="submit" id="submit" tabindex="150" value="Send">
    </td>
</tr>
</table>
</form>
------Index.php-----------

------submit.php-----------
<?
include ("connect.php");
//Erstatter et eller flere liniskift sat i textareaet med et enkelt linieskift ved visning til browser
$message = ereg_replace("(\r\n|\n\r|\n|\r)", "<br>\n", $message);

$ip = getenv("REMOTE_ADDR"); // get the ip number of the user

mysql_query("insert into guestbook (Dato,IP_adress,Navn,Website,Modtager,Message)values('".date("d-m-Y - H:i:s")."','$ip','$navn','$website','$modtager','$message')");

header('Location: index.php');
?>
------submit.php-----------

Jeg får indsat dato og IP adressen i tabellen. Hvilket jeg tolker som, at der er en linkfejl fra index.php til submit.php. Men jeg kan bare ikke få øje på den.

Anyone ??
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juli 2004 - 15:13 #1
Sikker på at dine variabler har en værdi?

Prøv med en echo $navn; og se om du får output... Ellers så prøv med $_POST['navn'].
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juli 2004 - 15:15 #2
Kan jo også lige vise dig, hvis du skulle være mere i tvivl:

<?
include ("connect.php");
//Erstatter et eller flere liniskift sat i textareaet med et enkelt linieskift ved visning til browser
$message = ereg_replace("(\r\n|\n\r|\n|\r)", "<br>\n", $message);

$ip = getenv("REMOTE_ADDR"); // get the ip number of the user
$navn = $_POST['navn'];
$website = $_POST['website'];
$modtager = $_POST['modtager'];
$message = $_POST['message'];

mysql_query("insert into guestbook (Dato,IP_adress,Navn,Website,Modtager,Message)values('".date("d-m-Y - H:i:s")."','$ip','$navn','$website','$modtager','$message')");

header('Location: index.php');
?>

:)
Avatar billede carmakiller Nybegynder
12. juli 2004 - 15:21 #3
Det hjalp med det samme da jeg satte $_POST['navn'] ind i min submit.

tak for hjælpen.

Skriv lige et svar så du kan få point..
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juli 2004 - 15:22 #4
Det var så lidt :)
Avatar billede carmakiller Nybegynder
12. juli 2004 - 15:24 #5
NP