Avatar billede stickab Nybegynder
12. juli 2004 - 10:30 Der er 10 kommentarer

nogen der vil være så venlige at se på de her filer

hej er der nogen der vil se på de her filer som er til et brugersystem jeg kan nemlig ikke få mit bruger system til at virke så jeg skriver filerne til det ned også vil jeg spørge om der er nogle fejl...

Login.php:

  <form action="tjek_user.php" method="get">

    Brugernavn:<br>
    <input type="text" size="20" name="username" maxlength="15" class="input"><br>

    Password:<br>
    <input type="password" size="20" name="passcode" maxlength="15" class="input"><br>

    <input type="submit" name="submit" value="Login" class="button"><br>
  <a href="ny.php">Opret bruger</a>.<br>
  <a href="glemt.php">glemt password</a>.
</form>

ny.php:

    <form action="add_profil.php" method="get">

    Ønsket brugernavn:<br>
    <input type="text" size="30" name="username" maxlength="15" class="input"><br>

    Ønsket password:<br>
    <input type="password" size="30" name="password" maxlength="15" class="input"><br>

    Din e-mail:<br>
    <input type="text" size="30" name="email" maxlength="50" class="input"><br>

    <input type="submit" name="submit" value="Opret min profil" class="button">

  </form>

add_profil.php:

<?
  $password = $_GET['password'];
  $username = $_GET['username'];
  $email = $_GET['email'];
  $new_password = md5($password);
  setcookie("coo_username","$username",time()+86400);
  setcookie("coo_password","$new_password",time()+86400);
  setcookie("coo_passworda","$password",time()+86400);
  setcookie("coo_email","$email",time()+86400);
?>

<!-- her skal <HTML> starte! -->

<?
  if (!$username || !$new_password || !$email)
    {
      echo "<font color=\"red\">Du skal udfylde alle tre felter inden du kan fortsætte!</font>";
      exit();
    }
  else
    {
      include("db_ind.inc");
      $tjek = mysql_query("SELECT * FROM profiler WHERE username = '$username'");
      if (mysql_num_rows($tjek))
        {
          echo "<font color=\"red\">Det ønskede brugernavn findes allerede!</font>";
          exit();
        }
      else
        {
          addslashes($username);
          addslashes($new_password);
          addslashes($email);
          include("db_ind.inc");
          $add_profil = mysql_query("INSERT INTO profiler (username, password, email)" . "VALUES ('$username', '$new_password', '$email')");
        }
?>

<!-- Gå til step2.php -->

step2.php:

  <form action="step3.php" method="get">

    Fornavn:<br>
    <input type="text" size="30" name="fornavn" maxlength="50" class="input"><p>

    Efternavn:<br>
    <input type="text" size="30" name="efternavn" maxlength="50" class="input"><p>

    Adresse:<br>
    <input type="text" size="30" name="adresse" maxlength="50" class="input"><p>

    Post Nr.:<br>
    <input type="text" size="30" name="postnr" maxlength="4" class="input"><p>

    By:<br>
    <input type="text" size="30" name="bynavn" maxlength="50" class="input"><p>

    Tlf.:<br>
    <input type="text" size="30" name="tlf" maxlength="8" class="input"><p>

    Mobil:<br>
    <input type="text" size="30" name="mobil" maxlength="8" class="input"><p>

    <input type="submit" name="submit" value="Tilføj personlig data" class="button">

  </form>

step3.php:

  <?
    $today = date("d-m-Y");

    if (!$fornavn ||)
      {
        echo "<font color=\"red\">Du skal udfylde alle felter som der er en <b>*</b> ud for!</font>";
        exit();
      }
    else
      {
        include("db_ind.inc");
        $tjek = mysql_query("SELECT * FROM profiler WHERE username = '$username'");
        if (mysql_num_rows($tjek))
          {
            echo "<font color=\"red\">Der er sket en fejl med dit brugernavn, kontakt venligst <a href=\"mailto:pmf@pc.dk\">administratoren</a>!</font>";
            exit();
          }
        else
          {
            addslashes($fornavn);
            addslashes($efternavn);
            addslashes($adresse);
            addslashes($postnr);
            addslashes($bynavn);
            addslashes($tlf);
            addslashes($mobil);
            include("db_ind.inc");
            $update_profil = mysql_query("UPDATE profiler SET fornavn = '$fornavn', efternavn = '$efternavn', adresse = '$adresse', postnr = '$postnr', bynavn = '$bynavn', tlf = '$tlf', mobil = '$mobil', lastlogin = '$today' WHERE username = '$coo_username'");
            mail($coo_email, "Tillykke med din nye profil på stickab.1go.dk", "Hej $fornavn $efternavn...\n\n Du har nu fået din egen personlige profil på stickab.1go.dk\n Her er de informationer, som er tilføjet om dig i vores database.\n Hvis nogen af dem er forkerte, bør du straks rette dem, ved at logge ind på siden og vælge rediger profil.\n\n Fornavn: $fornavn\n Efternavn: $efternavn\n Adresse: $adresse\n Port Nr. & By: $postnr $bynavn\n Tlf.: $tlf\n Mobil: $mobil\n Bruger navn: $coo_username\n Password: $coo_passworda\n E-mail: $coo_email\n\n Vi ønsker dig rigtig god fornøjelse med dit medlemsskab.\n\n Med Venlig Hilsen\n\n stickab.1go.dk","From: user@???.dk\nReply-To: user@???.dk");
          }

?>

      <b>Tillykke!</b><br>
      Du har nu oprettet din profil her på stickab.1go.dk.<br>
      Dine registrings oplysninger er blevet mailet til dig (<? echo "$coo_email"; ?>).<br>
      Hvis du skulle glemme dit brugernavn eller password, kan du få dem tilsendt, ved at udfylde et af felterna på <a href="glemt.php">denne</a> side.<br>
      Du kan logge ind <a href="login.php">her</a>, og begynde at bruge de mange muligheder som du har med en profil.<br>
      God fornøjelse her på stickab.1go.dk<p>

tjek_user.php:

<?
  addslashes($username);
  addslashes($passcode);
  $new_password = md5($passcode);
  require("db_ind.inc");
  $passquery = mysql_query("SELECT password, id FROM profiler WHERE username = '$username'");
  if (!mysql_num_rows($passquery))
  {
    echo "Ugyldigt brugernavn!<p>";
    exit();
  }
  else
  {
  if($row = mysql_fetch_array($passquery))
    {
      $dbpassword = $row["password"];
      $profilid = $row["id"];
    }
  if($dbpassword == $new_password)
  {
    $login = (true);
  }
  if ($dbpassword != $new_password)
  {
    echo "Forkert brugernavn eller password!!!<br>";
    echo "Hvis du ikke kan huske dit password, står det i den mail du fik tilsendt ved oprettelsen. Skulle du også have mistet den mail, så kan du få den tilsendt, ved at trykker <a href=\"glemtkode.php\">her</a>.<br>";
    exit();
  }
  setcookie("coo_username","$username",time()+3600);
  setcookie("coo_password","$new_password",time()+3600);
  setcookie("coo_profilid","$profilid",time()+3600);
  $today = date("d-m-Y");
  require("db_ind.inc");
  mysql_query("UPDATE profiler set lastlogin = '$today' WHERE username = '$coo_username'");
  header("Location: muligheder.php");
  }
?>

edit_profil.php:

<?
  require("db_ind.inc");
  $passquery = mysql_query("SELECT password FROM profiler WHERE username = '$coo_username'");
  if (!mysql_num_rows($passquery))
    {
      echo "Ugyldigt brugernavn!<p>";
      exit();
    }
  else
    {
      $row = mysql_fetch_array($passquery);
      $dbpassword = $row["password"];
      if($dbpassword == $coo_password)
        {
          $login = (true);
        }
      if ($dbpassword != $coo_password)
        {
          echo "Forkert brugernavn eller password!!!<br>";
          echo "Hvis du ikke kan huske dit password, står det i den mail du fik tilsendt ved oprettelsen. Skulle du også have mistet den mail, så kan du få den tilsendt, ved at trykker <a href=\"bruger/glemtkode.php\">her</a>.<br>";
          exit();
        }
      else
        {
          setcookie("coo_username","$coo_username",time()+3600);
          setcookie("coo_password","$coo_password",time()+3600);
          setcookie("coo_profilid","$coo_profilid",time()+3600);
        }
?>

<!-- Her skal <HTML> starte-->

<?

  if(!$fornavn || !$efternavn || !$adresse || !$postnr || !$bynavn || !$email || !$password)
    {
      echo "Du skal udfylde alle felterne som har en <b>*<b/> ud for sig!";
      exit();
    }
  else
    {
      addslashes($fornavn);
      addslashes($efternavn);
      addslashes($adresse);
      addslashes($postnr);
      addslashes($bynavn);
      addslashes($tlf);
      addslashes($mobil);
      addslashes($email);
      addslashes($password);
      $new_password = md5($password);
      $today = date("d-m-Y");
      include("db_ind.inc");
      $update_profil = mysql_query("UPDATE profiler SET fornavn = '$fornavn', efternavn = '$efternavn', adresse = '$adresse', postnr = '$postnr', bynavn = '$bynavn', tlf = '$tlf', mobil = '$mobil', email = '$email', password = '$new_password', lastlogin = '$today' WHERE username = '$coo_username'");
      mail($email, "Rettelse af din profil på ???.dk", "Hej $fornavn $efternavn...\n\n Du har redigeret din personlige profil på ???.dk, her er de nye data der er registrer.\n Hvis nogen af dem er forkerte, bør du straks rette dem, ved at logge ind på siden og vælge rediger profil.\n\n Fornavn: $fornavn\n Efternavn: $efternavn\n Adresse: $adresse\n Port Nr. & By: $postnr $bynavn\n Tlf.: $tlf\n Mobil: $mobil\n Bruger navn: $coo_username\n Password: $passworda\n E-mail: $coo_email\n\n Vi ønsker dig rigtig god fornøjelse med dit medlemsskab.\n\n Med Venlig Hilsen\n\n stickab.1go.dk","From: pmf@pc.dk\nReply-To: user@???.dk");
    }

?>

<!-- Evt. link til log_ud.php, i tilfælde af password skift!-->

edit_profil_from.php:

<?
  require("db_ind.inc");
  $passquery = mysql_query("SELECT password FROM profiler WHERE username = '$coo_username'");
  if (!mysql_num_rows($passquery))
    {
      echo "Ugyldigt brugernavn!<p>";
      exit();
    }
  else
    {
      $row = mysql_fetch_array($passquery);
      $dbpassword = $row["password"];
      if($dbpassword == $coo_password)
        {
          $login = (true);
        }
      if ($dbpassword != $coo_password)
        {
          echo "Forkert brugernavn eller password!!!<br>";
          echo "Hvis du ikke kan huske dit password, står det i den mail du fik tilsendt ved oprettelsen. Skulle du også have mistet den mail, så kan du få den tilsendt, ved at trykker <a href=\"bruger/glemtkode.php\">her</a>.<br>";
          exit();
        }
      else
        {
          setcookie("coo_username","$coo_username",time()+3600);
          setcookie("coo_password","$coo_password",time()+3600);
          setcookie("coo_profilid","$coo_profilid",time()+3600);
        }
?>

<!-- -her skal <HTML> starte -->

<?

  require("db_ind.inc");
  $get_data = mysql_query("SELECT * FROM profiler WHERE username = '$coo_username'");
  $row = mysql_fetch_array($get_data);

  $fornavn = $row["fornavn"];
  $efternavn = $row["efternavn"];
  $adresse = $row["adresse"];
  $postnr = $row["postnr"];
  $bynavn = $row["bynavn"];
  $tlf = $row["tlf"];
  $mobil = $row["mobil"];
  $email = $row["email"];

?>

  <form action="edit_profil.php" method="get">

  Fornavn:<br>
  <input type="text" size="30" name="fornavn" value="<? print $fornavn ?>" maxlength="50" class="input"><p>

  Efternavn:<br>
  <input type="text" size="30" name="efternavn" value="<? print $efternavn ?>" maxlength="50" class="input"><p>

  Adresse:<br>
  <input type="text" size="30" name="adresse" value="<? print $adresse ?>" maxlength="50" class="input"><p>

  Post Nr.:<br>
  <input type="text" size="30" name="postnr" value="<? print $postnr ?>" maxlength="4" class="input"><p>

  By:<br>
  <input type="text" size="30" name="bynavn" value="<? print $bynavn ?>" maxlength="50" class="input"><p>

  Tlf.:<br>
  <input type="text" size="30" name="tlf" value="<? print $tlf ?>" maxlength="8" class="input"><p>

  Mobil:<br>
  <input type="text" size="30" name="mobil" value="<? print $mobil ?>" maxlength="8" class="input"><p>

  *E-mail:<br>
  <input type="text" size="30" name="email" value="<? print $email ?>" maxlength="8" class="input"><p>

  *Password: (<font size="2">skal udfyldes!)</font><br>
  <input type="password" size="30" name="password" maxlength="8" class="input"><p>

  <input type="submit" name="submit" value="Ret personlig data" class="button">

</form>

glemt.php:

    <form action="send_password.php" method="get">

      Din e-mail:<br>
      <input type="text" size="30" name="email" maxlength="50" class="input"><p>

      <input type="submit" name="submit" value="Send mine oplysninger" class="button">

    </form>

log_ud.php:

<?

  setcookie("coo_username","",time()+3600);
  setcookie("coo_password","",time()+3600);
  setcookie("coo_profilid","",time()+3600);
  header("Location: login.php");

?>

send_password.php:

<?

  addslashes($email);
  require("db_ind.inc");
  $emailquery = mysql_query("SELECT username FROM profiler WHERE email = '$email'");
  $row = mysql_fetch_array($emailquery);
  $username = $row[0];
  if (!mysql_num_rows($emailquery))
    {
      echo "Den indtastede e-mail ($email) findes ikke i vores database!<p>";
      exit();
    }
  else
    {
      $adminemail = 'pmf@pc.dk';
      mail($adminemail, "Ændre af password", "Hej,\n\n Vil i venligst ændre passwordet for flg. bruger:\n Brugernavn: $username\n E-mail: $email","From: $email\nReply-To: $email");
    }

?>

håber der er nogen der vil se på filerne

venlig hilsen Peter stickab.1go.dk
Avatar billede atheist Nybegynder
12. juli 2004 - 11:48 #1
Hvad er det der går galt når du forsøger at vise filerne?
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juli 2004 - 13:00 #2
Som jeg også sagde i går i dit andet spørgsmål, så tror jeg stadig det er det samme du skal gøre. 1go kører vist også med secure servers/register globals off, hvilket betyder at denne linie f.eks.:

if(!$fornavn || !$efternavn || !$adresse || !$postnr || !$bynavn || !$email || !$password)

altid vil træde i kraft, da variablerne skal være:
$_POST['fornavn']
$_GET['fornavn']
$_REQUEST['fornavn']

afhængig af hvordan de bliver sendt...
Avatar billede stickab Nybegynder
12. juli 2004 - 17:08 #3
hej jaw vil du så ikke være så sød og se på filerne hvor der er fejl jeg er nemlig ikke så god til alt det her..:(
Avatar billede knudx Nybegynder
12. juli 2004 - 23:53 #4
Der kommer ingen fejlmeddelelser? Ikke noget à la "you have an error in your SQL near..." eller "PHP parse error in line ..." ??
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juli 2004 - 23:59 #5
Det er det, der er problemet med 1go så vidt jeg husker... Har før prøvet at hjælpe herinde, men der er mange fejlmeddelelser der ikke bliver vist. Hvad det så er for en irriterende instilling at bruge... :)
Avatar billede jaw Nybegynder
13. juli 2004 - 00:21 #6
Okey... Nu har jeg set alle dine filer igennem, og rettet følgende filer til det jeg tror de skal være mht. $_GET, $_COOKIE etc.:

www.syndicate.dk/exp/519021/add_profil.php
www.syndicate.dk/exp/519021/edit_profil.php
www.syndicate.dk/exp/519021/edit_profil_from.php
www.syndicate.dk/exp/519021/send_password.php
www.syndicate.dk/exp/519021/step3.php
www.syndicate.dk/exp/519021/tjek_user.php

...og husk, at det er på eget ansvar, så tag lige en backup først :)
Avatar billede stickab Nybegynder
13. juli 2004 - 10:58 #7
hej jaw når jeg prøver at komme vidre fra første trin altsår se om det er et ledigt brugernavn osv. so kommer jeg kun vidre til add_profil men jeg skulle gerne komme vidre til step2.php og til sidst step3.php hvor ens bruger skulle blive oprettet dsv. gør den ikke det:(
Avatar billede stickab Nybegynder
13. juli 2004 - 10:59 #8
og hvordan får jeg fejl indstillingen frem hvs man kan det
Avatar billede jaw Nybegynder
13. juli 2004 - 11:07 #9
Godmorgen :)

Der er intet i filen add_profil.php der burde sende dig videre til trin2.php så vidt jeg kan se. I første omgang, så lav de side-skift manuelt, og virker det så kan du indsætte nogen headers hist og her der sender dig rundt.

Mht. til at fejlkoderne frem så ved jeg ikke om du kan. Måske du kan med en .htaccess fil, men er ikke sikker...
Avatar billede jaw Nybegynder
13. juli 2004 - 11:08 #10
Og det hedder jo "mht. at" ikke "med hensyn til til" :) Så fjern lige "til"...