Avatar billede rapp Nybegynder
12. juli 2004 - 09:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Time skema i Filemaker

Jeg skal lave et "TimeSkema" i Filemaker ... meeen ... jeg mangler lidt hjælp!
- se http://www.rapp.dk/timer.jpg

Hvis jeg skriver 0 i "Mad" skal der ligges 30 min til "Ialt" og skriver jeg eks. 15 min skal de trækkes fra!
Hvorn' får jeg Filemaker til det..?
Avatar billede erik_rald Nybegynder
13. juli 2004 - 10:48 #1
Du skal indbygge en betingelse i kalkulationsfeltet Ialt, så den beregnede værdi afhænger af, hvad du skriver i feltet Mad. Samt huske at pointere, at der er tale om tid. Denne formel trækker en halv time fra, når Mad er 0 og lægger en halv time til, når der står enhver anden værdi i feltet. Hvis du vil differenciere yderligere, skal du bygge flere if-sætninger ind i hinanden.

If(Mad = "0" ; Timer + Time( 00 ; 30; 00); Timer - Time( 00 ; 30 ; 00 ))
Avatar billede rapp Nybegynder
13. juli 2004 - 11:19 #2
SUPER!
Avatar billede rapp Nybegynder
13. juli 2004 - 11:51 #3
øhhhhh ... hvis jeg skriver andet end "0" (eks. 0:15) trækkes der 30 min..? men der skulle jo kun trække 15 min..?
Avatar billede erik_rald Nybegynder
15. juli 2004 - 13:59 #4
Du kan gøre beregningen mere generel, så der trækkes præcis det antal minutter fra, som du indtaster, ved at skrive formlen således:

If(Mad = "0" ; Timer + Time( 00 ; 30; 00); Timer - Time( 00 ; Mad ; 00 )).

Nu skal du indtaste antallet af minutter, der skal trækkes fra, i feltet Mad. Hvis det drejer sig om 15 minutter, skal du skrive 00:00:15.
Avatar billede rapp Nybegynder
15. juli 2004 - 14:14 #5
kan jeg ikke bare få det så jeg kan skrive 0:15
Avatar billede erik_rald Nybegynder
17. juli 2004 - 11:01 #6
Jo, så skal formlen se sådan ud:

If(Mad = "0" ; Timer + Time( 00 ; 30; 00); Timer -  Time(00; 00; Mad)).