Avatar billede raspet Nybegynder
12. juli 2004 - 01:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med targets og frames i javascript-menu.

Mit problem er følgende:
Jeg har en hjemmeside med 2 frames:

Frame1 består af links.
Frame2 består af indhold + javascript-menuen.

I Frame1 har jeg links med target="Frame2", men så snart jeg fører musen over ét af menupunkterne i Frame2, virker de targets jeg har defineret i Frame1 ikke mere....!!!! (Åbner istedet i et nyt vindue, somom target var defineret til "_blank").

Jeg vil have mine targets i Frame1 til at virke uden brug af javascript...

(Det virker fint med onclick="java script:parent.Frame2.location.href = '3-1.htm'; return true;", men det er altså ikke den løsning jeg søger...)

Jeg har opstillet ovenstående problem på siden:

http://www.peters1.dk/eksperten/

Der er ganske givet en eller anden fejl med javascript-koden, men jeg har prøvet snart 3 milliarder ting, uden held! Så har du en løsning, vil jeg være MEGET taknemmelig :-)
Avatar billede roenving Novice
12. juli 2004 - 02:15 #1
<a href="3-1.html" target="_top">Side 3-1</a>
Avatar billede raspet Nybegynder
12. juli 2004 - 02:21 #2
Men linket skal kun åbnes i Frame2, og ikke over hele siden (_top)...
Avatar billede roenving Novice
12. juli 2004 - 02:24 #3
Hvis din frame har en name-attribut kan du bruge den i target !-)
Avatar billede raspet Nybegynder
12. juli 2004 - 02:30 #4
Name-attributten er på siden for framesettet:

<frameset rows="150,*">
  <frame src="overst.htm" name="Frame1">
  <frame src="1-0.htm" name="Frame2">
</frameset>
Avatar billede roenving Novice
12. juli 2004 - 02:41 #5
No comprende ...

-- og jeg har set din kode, så det har ikke hjulpet på forståelsen ...

Jeg arbejder selv med en iframe på min egen side, og har ingen problemer ?-)

Har du prøvet med forskellige kombinationer af store og små bogstaver ?o]
Avatar billede raspet Nybegynder
12. juli 2004 - 02:44 #6
Yep - har prøvet med forskellige navne, bogstaver, erstattet ' med " osv, uden held... Det mærkelige er, at mine links i Frame1 virker udemærket, lige indtil man fører musen over ét af menupunkterne... Det påvirker åbenbart hele framesettet... - Men hvordan, og hvorfor, fatter jeg ikke!
:-)
Avatar billede roenving Novice
12. juli 2004 - 03:04 #7
Den virker altså også kun ordentligt i IE, så jeg ville finde en anden menu ...

PS. Target-delen virker fint i Mozilla !-)

Drop useriøse web-steder, som scriptbreaker åbenbart er ...
Avatar billede raspet Nybegynder
12. juli 2004 - 03:08 #8
Jeg har faktisk også ledt ret mange steder efterhånden efter en lignende menu der er freeware, uden held indtil videre... Så hvis der er nogle der kender til en passende erstatning skifter jeg hellere end gerne, hvis ovenstående ikke kan løses...?
Avatar billede roenving Novice
12. juli 2004 - 03:14 #10
Det skal nævnes, at coolmenu faktisk bruges her på sitet !-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
12. juli 2004 - 10:15 #11
og her er en udførlig dansk konfiguratios guide til burmees HV-menu:
http://www.webdesign101.dk/xhtml/navigation/hvmenu/index.php
Avatar billede raspet Nybegynder
12. juli 2004 - 10:49 #12
Jeg lader lige emnet stå et par dage, for at høre om der er andre, der har fundet en løsning på mit problem ovenfor. Ellers er pointene dine roenving...
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2004 - 13:11 #13
Jamen, så må vi jo håbe at der kommer en viis person, som lige kan åbne vores øjne !-)

Els velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2004 - 15:47 #14
-- tak for point ;~}