Avatar billede ralfi Nybegynder
12. juli 2004 - 00:02 Der er 5 kommentarer

hover effekt på div

Jeg sidder og laver lidt website..

så vidt jeg ved er der ingen effekt i CSS som tillader at lave en hover effekt på en div... kun tekst

så det jeg leder efter er den nemmeste måde at lave en hover effekt på... som jeg tror er via jscript..

altså en div der skifter fra en farve til en anden når musen køres over... ska virke som et link.. til en menu f.eks..

håber meget at få god hjælp.. og sig lige til hvis der er noget jeg ikke har gjort tydeligt
Avatar billede 3xm Nybegynder
12. juli 2004 - 00:05 #1
brug onmouseover="" og onmouseout=""

=)
Avatar billede ralfi Nybegynder
12. juli 2004 - 00:07 #2
ja tak.. men jeg kender ikke en dyt til javascript...

kunne være rart med lidt kode... og måske lidt vejledning!!

please !!
Avatar billede 3xm Nybegynder
12. juli 2004 - 00:13 #3
<div onmouseover="this.style.background = 'blue';" onmouseout="this.style.background = 'red';">test</div>

=)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. juli 2004 - 00:23 #4
og hvis du er interesseret i at vide det er det faktisk muligt i browsere som Mozilla og Opera at bruge :hover pseudo-klassen på andre elementer end links - det kun IE som laver den begrænsning..
Avatar billede 3xm Nybegynder
12. juli 2004 - 00:28 #5
ja... fik bare en følelse af at prædike browser da jeg var ved at skrive det, så jeg undlod det.

=)